Genel Bilgi
Kod | SAT218 |
Ad | Sistem Analizi ve Tasarımı-II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Öğr. Gör.Dr. ALİ KEMAL UĞUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. ELIZBAR SARIYEV (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin, ilgi alanı ve yeteneği göz önüne alınarak öğrenciyi araştırmaya sevk edecek ve bulgularını proje şekline dönüştürerek uygulayıp sunabilmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Proje süreçlerinin anlatılması, proje araştırmasında dikkat edilecek noktalar, proje ön araştırması ve proje önerisi, elektrik-elektronik malzemelerin veri sayfalarının incelenmesi, devre kartı tasarımı ve uygulamasıyla ilgili bilgiler, lehim yapma, lehim sökme, malzeme sağlamlık testleri, proje ara raporu hazırlama, proje sonuç raporu ve sunumu hazırlama, proje teslimi ve sunumu.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-) Çetin GÜLER, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık, 2007. 2-) Sistem Analizi ve Tasarımı Proje Raporu Hazırlama Kılavuzu, Serdar KAŞIKCI
Notlar
1-) https://320volt.com/elektronik-kategorileri/ 2-) https://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=LM324&gclid=Cj0KCQjw4omaBhDqARIsADXULuXf60rhmX0Q4olfNp5Nz9Y3PxTjJ06BmplxmY8X2wYyPHeEjpZj_fcaAs8fEALw_wcB
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konu seçimi ve grup çalışması yapar. |
ÖÇ02 | Konu ile ilgili ön çalışma yapar. |
ÖÇ03 | Çalışmanın kapsamını belirler. |
ÖÇ04 | Seçilen çalışmayı inceler, çözüm önerileri bulur. |
ÖÇ05 | Sistem/ürün amaç ve kapsamını belirler. |
ÖÇ06 | Sistem/ürün konusu ile ilgili ayrıntılı araştırma yapar. |
ÖÇ07 | Sistem/ürüne ilişkin hesaplamalar yapar. |
ÖÇ08 | Sistemi/ürünü gerçekleştirir. |
ÖÇ09 | Sistem/ürünün çıktılarını sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektrik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pasif ve aktif devre elemanlarını tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alçak ve yüksek gerilim elektrik şalt elemanlarını tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kumanda sistemlerinin temel kavramlarını ve elemanlarını tanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı temel kavramlarını açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli elektrik tesisat projesi çizer. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik makinelerinin kurulumunu ve bakımını yapar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji panolarında arıza tespiti ve onarımı yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlanabilir Kontrol cihazları ile temel otomasyon sistem tasarım ve uygulamaları yapar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrikle ilgili Ölçüm cihazlarını etkin şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması. | Kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Ön görülen projenin tanımlarını ve varsayımlarını açıklama. | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Öngörülen proje ile ilgili yeterli uygun bilgilerin yerleştirilmesi. | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Öngörülen proje ile ilgili uygun malzeme için gerekli bilgilerin açıklanması. | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Öngörülen projeye güncel teknikler kullanarak çözüm bulma ve emniyet tedbirleri. | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Öngörülen projeyi desteklemek için sebep gösterme ve bilgi açıklığı. | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Öngörülen proje için gerekli yerlere ilave etmek için çalışma dosyası hazırlama | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | İnternet araştırması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Proje çalışmasının organizasyonunu tanımlama | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Uygun malzeme ve unsurları seçme öngörülen projeyi düzenleme | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Projenin maliyet analizini yapma kesin proje dosyası hazırlama ve proje onayı | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Sistemin Elemanlarını veya Mekanizmalarını Tasarlamak | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Sistemin/Ürünü Test Etmek | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Yazılı grafiksel görsel ve sözel sunum yapma | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İnternet araştırması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İnternet araştırması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |