Genel Bilgi
Kod | BFZ720 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. IŞIL ÖCAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. FİGEN ÇİÇEK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AYKUT PELİT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MUSTAFA EMRE (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ÇAĞIL COŞKUN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyofizik, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik hakkında bilgilendirmek, bilimsel tartışma kültürünün oluşturmak.
Dersin İçeriği
Biyofizik, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik, bilimsel tartışma adabı
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Alanı ile ilgili notlar
Notlar
internet araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyofizik hakkında sistematik bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Temel biyofizik araştırma metodları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Bilim felsefesini kavrar ve çalışmalarını bu çerçevede gerçekleştirir |
ÖÇ04 | Öğrendiği bilgileri analiz eder |
ÖÇ05 | Kazandığı deneyimleri uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyofiziğin konusu ve alanı | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Literatür nasıl taranır | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Literatür nasıl değerlendirilir | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tez projesinin hazırlanması | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tez projesi nasıl yürütülür | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Araştırmalarda bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders notlarına çalışır | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Deneylerde kullanılacak temel yöntemler | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bilim felsefesi | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Sunum teknikleri | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Ödev Çalışması-1 | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Ödev Çalışması-2 | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Ödev Çalışması-3 | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ödev Çalışması-4 | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışır | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |