Genel Bilgi
Kod | BFZ682 |
Ad | Biyolojik Zarlar ve İyon Akımları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. IŞIL ÖCAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyolojik zarlar ve canlı organizmadaki zarlar ve özelliklerini kavratmak ve iyonik akımların önemini öğretmek
Dersin İçeriği
Biyolojik zarlar, Biyolojik zarların özellikleri, iyonik akımlar, hücre membranın elektriksel eşdeğer devresi, iyon kanalları, iyon akımlarının etkileri, iyon blokerleri vb.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları, Biyofizik (Ferit Pehlivan), Tıp Fakültesi Öğrencileri için-Biyofizik İsmail Günay Biyofizik (Gürbüz Çelebi)
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyolojik zarları ve özelliklerini bilir |
ÖÇ02 | Hücre membranındaki kapılar ve kanalları öğrenir. |
ÖÇ03 | Hücre membranındaki kanallardan geçen iyonları öğrenir |
ÖÇ04 | İyonik kanallarını ve akımları bilir |
ÖÇ05 | iyon kanallarının iletkenliği ve geçirgenliklerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyolojik zarlar | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Zarların yapısı ve özellikleri | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hücre membranındaki kapılar | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Hücre membranındaki iyon kanalları | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Na kanalı ve iyonik akım | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | K kanalı ve iyonik akım | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Hücre membranındaki diğer knallar ve iyonik akımlar | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Kanalların gecirgenlikleri | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kanalların iletkenlikleri | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İyonik akımlar ve potansiyeller | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Monofazik ve bifazik aksiyon potansiyelleri | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Monofazik aksiyon potansiyelinin kayıtlanması | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Bifazik Aksiyon potansiyelin kayıtlanası | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Monofazik ve bifazik aksiyon potansiyellerinin özellikleri ve karşılaştırılmassı | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |