Genel Bilgi
Kod | BFZ654 |
Ad | Klinikte Kullanılan, Moleküler Biyofizik Yöntemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Hastanelerde tanı ve tedavilerde yaygın kullanılan yöntemlerin çalışma ilkelerinin ve kullanım amaçlarının öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Hücre, hücre zarı, madde taşınımı, Dinlenim zar potansiyeli, Aksiyon potansiyeli, EKG, EMG, EEG, ultrases, dopler, elektrokoter, elektrocerrahi, Fizik tedavide kullanılan bazı yöntemler, x-ışını görüntüleri, BT, MR, PET, final sınavı
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön Koşulu Yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücrede iyon transportunda rol oynayan iyonları öğrenir |
ÖÇ02 | İyonları ayrıştımada kullanılan yöntemi bilir |
ÖÇ03 | Elektroforezin kullanımı ve amacını öğrenir |
ÖÇ04 | Spektrofotometrenin ne için ve ne zaman kullanılacağını öğrenir |
ÖÇ05 | Hücre tiplerini ve elde edilmesini öğrenir |
ÖÇ06 | Proteinlerin ölçümünde kullanılan western blot yöntemini öğrenir |
ÖÇ07 | Elisa ve PCR ölçümlerinin hangi amaç için ve ne zaman kullanacağını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücre, hücre zarı, madde taşınımı | öğrenci ilgili konuları önceden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hücrede transpottta rol oynayan iyonlar | öğrenci ilgili konuları önceden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İyonların birbirinden ayırt edilme yöntemleri | öğrenci ilgili konuları önceden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İyonları tanıma yöntemleri | öğrenci ilgili konuları önceden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Işık ve elektrik akımın iyonları tanıma ve ayırt etmedeki rolü ve önemi | öğrenci ilgili konuları önceden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Elektroforez | öğrenci ilgili konuları önceden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Işık Spektrometresi | öğrenci ilgili konuları önceden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Hücre çeşitleri ve elde edilebilecek hücre çeşitleri | öğrenci ilgili konuları önceden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Hücrelerin Elde edilme Yöntemleri | öğrenci ilgili konuları önceden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hücrelerin Elde edilmesi | öğrenci ilgili konuları önceden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Hücre Sayımı | öğrenci ilgili konuları önceden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Elisa Metodu | öğrenci ilgili konuları önceden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | PCR ölçümleri | öğrenci ilgili konuları önceden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Western-Blot | öğrenci ilgili konuları önceden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarına çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
AKTS | 7 AKTS |