Genel Bilgi
Kod | BFZ630 |
Ad | Ölçme ve Sunum |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Ölçmenin nasıl yapıldığını, ölçmede dikkat edilmesi gereken kuralları, ölçüm hatalarını, cihazların kalibrasyonun nasıl yapıldığını, ölçüm nsonuçlarının gösterimi ve sunumunu öğretmek
Dersin İçeriği
Ölçme nedir? Ölçme hataları, ölçek çarpanı, ölçmede yuvarlatma, üssel gösterim, cihazlarda kalibrasyon yapılması vb,
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ölçme ve ölçümün nasıl yapıldığını öğrenir |
ÖÇ02 | Ölçmede yapılan hataları bilir |
ÖÇ03 | Ölçüm sonuçlarının yazılımını öğrenir |
ÖÇ04 | Ölçüm sonuçlarının bilimsel olarak üssel gösterimi öğrenir |
ÖÇ05 | Kullanılan ölçme aletlerininde duyarlılık kavramını öğrenir. |
ÖÇ06 | Kullandığı cihazların kalibrasyonu ne anlma geldiğini öğrenir ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ölçme nedir? Ölçmede kullandığımız birimler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Uluslar arası birim sistemi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sağlıkta kullanılan ölçümler ve birimleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ölçek Çarpanı | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sayıların Bilimsel Gösterimi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sayıların yuvarlatılması | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Örnek Problemler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notlarına çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Ölçümlerde karşılaşılan hatalar | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sistematik Hatalar ve hataların ortadan kaldırılması | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Rastgele hatalar ve hataların azaltılması | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Cihazların Kalibrasyonu | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sonuçların Kayıtlanması | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sonuçların sunumu | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Örnek ölçümlerin sunumunun anlatımı | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |