BFZ630 Ölçme ve Sunum

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ630
Ad Ölçme ve Sunum
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. IŞIL ÖCAL


Dersin Amacı / Hedefi

Ölçmenin nasıl yapıldığını, ölçmede dikkat edilmesi gereken kuralları, ölçüm hatalarını, cihazların kalibrasyonun nasıl yapıldığını, ölçüm nsonuçlarının gösterimi ve sunumunu öğretmek

Dersin İçeriği

Ölçme nedir? Ölçme hataları, ölçek çarpanı, ölçmede yuvarlatma, üssel gösterim, cihazlarda kalibrasyon yapılması vb,

Dersin Ön Koşulu

Dersin Ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ölçme ve ölçümün nasıl yapıldığını öğrenir
ÖÇ02 Ölçmede yapılan hataları bilir
ÖÇ03 Ölçüm sonuçlarının yazılımını öğrenir
ÖÇ04 Ölçüm sonuçlarının bilimsel olarak üssel gösterimi öğrenir
ÖÇ05 Kullanılan ölçme aletlerininde duyarlılık kavramını öğrenir.
ÖÇ06 Kullandığı cihazların kalibrasyonu ne anlma geldiğini öğrenir ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlayabilmek 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ölçme nedir? Ölçmede kullandığımız birimler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Uluslar arası birim sistemi Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sağlıkta kullanılan ölçümler ve birimleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ölçek Çarpanı Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sayıların Bilimsel Gösterimi Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sayıların yuvarlatılması Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Örnek Problemler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders notlarına çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Ölçümlerde karşılaşılan hatalar Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Sistematik Hatalar ve hataların ortadan kaldırılması Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Rastgele hatalar ve hataların azaltılması Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Cihazların Kalibrasyonu Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Sonuçların Kayıtlanması Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Sonuçların sunumu Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 Örnek ölçümlerin sunumunun anlatımı Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarına çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarına çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 03:22