Genel Bilgi
Kod | BFZ622 |
Ad | İleri Hemodinamik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FİGEN ÇİÇEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kan akışı ve damarlarda hemodinamikte kullanılan fizik kanunları ve yasalarını öğretmek
Dersin İçeriği
Hemodinamik nedir? Kan damarları ve çeşitleri, kan akışı, kan akışında fizik kanunları,akışkanlar, viskozite, bernouille ilkesi, poiseuille yasası, laplace yasası, Reynold sayısı
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Viskozite ve Poiseuille yasası öğrenir |
ÖÇ02 | Akışkanlar ve newtoyen kan akışı öğrenir |
ÖÇ03 | Hemodinamik kavramını öğrenir |
ÖÇ04 | Kanın özellikleri, kan damarları ve akışını öğrenir |
ÖÇ05 | Kan akışında geçerli fizik kanunlarını bilir |
ÖÇ06 | Bernouille yasasını öğrenir |
ÖÇ07 | Reynold Sayısının anlamı ve önemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hemodinamik | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kan ve kanın özellikleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Damarlar ve özellikleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kan ve damarlarda kan akışı | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Akışkanlar ve Bernouille İlkesi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Viskozite ve Viskoz sıvılar | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Akışkanlar ve Viskozite arasındaki farklar | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Hemoglobin ve hematokrit kavramları | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Viskozite ölçümü | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Reynold sayısı ve hesaplanması | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Tartışma |
12 | Laplace Yasası | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Varisler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
14 | Anevrizma | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | hastalıklarda kan akışı ve hızı | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |