BFZ600 Temel Biyofizik II

7 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ600
Ad Temel Biyofizik II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. IŞIL ÖCAL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. IŞIL ÖCAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA EMRE (B Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. FİGEN ÇİÇEK (C Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Prof. Dr. AYKUT PELİT (D Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. ÇAĞIL COŞKUN (E Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Biyofiziğin sağlıktaki yeri ve öemini kavratmak, hücrede canlılığın devamını sağlayan transport sistemlerini öğretmek ve hücrenin kararlı ve karasız durumunun ne anlama geldiğini kavratmak

Dersin İçeriği

Biyofizik nedir?, biyofiziğin sağlıkta yeri ve önemi, ölçme ve ölçek çarpanı, tıpta kullanılan ölçümler, hücre ve hücre membranı, hücrede taşınım, hücrede difüzyon, hücre membranı potansiyeli, hücrede denge potansiyelleri, hücrennin kararlı ve kararsız durumu

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyofiziğin sağlıkta yeri ve önemini kavrar
ÖÇ02 Ölçme ve ölçülebilir nitelikleri öğrenir
ÖÇ03 Canlıların fiziksel boyutları ile yeme-içme, yaşayabilme, oksijen tüketimi vb. kavramlarda kullanılan ölçek çarpanını öğrenir ve uygular
ÖÇ04 Tıpta kullanılan ölçü sistemlerini ve birimleri öğrenir
ÖÇ05 Hücre membranı ve özelliklerini öğrenir
ÖÇ06 Hücre membranında taşınım mekanizmalarını öğrenir.
ÖÇ07 Suyun özel hali Osmos kavramını bilir
ÖÇ08 Hücre dinlenim durumunda denge potansiyellerini öğrenir
ÖÇ09 Hücrenin kararlı-kararsız durumunu bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlayabilmek 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Canlı Sistemlerin Moleküler Yapısı Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yaşam Molekülleri (Proteinler, Karbohidratlar ve Yağlar), Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Hücre membranındaki taşınımlar Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hücrenin elektriksel eşdeğer devresi Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Hücre membranın denge potansiyelleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Hücrenin kararlı ve kararsız durumu Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Aksiyon potansiyeli Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Sinir ve kaslardaki aksiyon potansiyelleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
10 Kasların mekanik özellikleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
11 Kaslarda kasılma ve gevşeme parametreleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
12 Kemiklerin biyofizksel özellikleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Çarpışmalar, kırıklar Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İşitme Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Görme Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 9 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 173
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,92
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 03:22