Genel Bilgi
Kod | FENZ214 |
Ad | Biyoloji Laboratuvarı II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hayvanların doku, metabolizma ve biyokimyasal özelliklerinin laboratuvarda incelenmesi ve hayvan anatomisinin incelenmesi
Dersin İçeriği
biyoloji laboratuvarı hayvanların incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
laboratuvar ders notu
Notlar
internet üzerinden araştırma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | hayvanlarda sistemleri açıklayabilir |
ÖÇ02 | hayvan anatomisini detaylı olarak açıklayabilir |
ÖÇ03 | hayvansal dokuları inceleyebilir |
ÖÇ04 | çevredeki canlıları sınıflandırarak sistematik ayrım yapabilir |
ÖÇ05 | Mikroskop kullanmayı bilir |
ÖÇ06 | deney düzeneği hazırlamayı bilir |
ÖÇ07 | laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir |
ÖÇ08 | laboratuvar canlılarını inceler ve bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | laboratuvar kuralları | internet araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
2 | laboratuvar malzemeleri tanıtılması ve kullanılması | internet araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
3 | mikroskop ve kullanılması | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
4 | mikroskopta tek hücreli canlıların incelenmesi | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
5 | ağız içi epitel hücresi incelenmesi | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
6 | bitki hücresi soğan zarı incelenmesi | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
7 | kan grupları | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
8 | Ara Sınavlar | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | insan kromozomu | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
10 | çimlenme | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
11 | bitkilerde kökler | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
12 | stoma hücresi | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
13 | yumurtanın yapısının incelenmesi | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
14 | bakteriler | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | virüsler | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 2 | 2 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |