FENS226 Disiplinler arası Fen Öğretimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENS226
Ad Disiplinler arası Fen Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

disiplinler arası öğrenmenin ne demek olduğunu anlayarak disiplinler arası düşünme ve akıl yürütme becerilerini kullanır. Özellikle sosyo bilimsel konulara yönelik farklı disiplinlere ait bilgileri kullanarak problem çözme becerisi kazanır.

Dersin İçeriği

Disiplinlerarası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinlerarası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinlerarası bakış açısı geliştirme; disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması; yerel, ulusal ve küresel olaylar, ürün ve model geliştirme, süreci ve sistemi tasarlama, proje geliştirme, buluş yapma-ve kişisel gelişim, kariyer seçimi ve önemi; disiplinler arası beceriler, mühendislik ve tasarım, karar verme, üst düzey düşünme, bilişim-iletişim ve iş birliği, yenilikçi düşünme, girişimcilik, fen, teknoloji, toplum ve çevre ve arasındaki etkileşim: çevre, kültür, bilim ve teknoloji politikaları; sosyobilimsel konuların öğretimi, sosyobilimsel konular hakkında mantıklı kararlar alan ve uygulayan, sorumluluk, tutum ve değer sahibi vatandaş olabilme; bilişsel, duyuşsal, sezgisel, ahlaki ve etik muhakeme yapabilme; sosyobilimsel konulara yönelik öğretim yöntem ve stratejilerini uygulama

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çevik & Kızılay (2022). Disiplinlerarası Fen Öğretimi. Eğiten Kitap Yayınları

Notlar

Ayvacı & Egun (2022). Disiplinlerarası Fen Öğretimi. Pegem Akademi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Disiplinlerarası bilginin doğasını tanimlar
ÖÇ02 Farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılar
ÖÇ03 Disiplinlerarası bilgiyi fen öğretiminde kullanır
ÖÇ04 Disiplinlerarası bakış açısı geliştirir
ÖÇ05 entegrasyon ile ilgili temel surecleri tanimlar
ÖÇ06 entagrasyon ile ilgili gelisebilecek anlamsal akis becerisini tanimlar
ÖÇ07 entagrasyon ile ilgili gelisebilecek anlamsal akis becerisini kullanir
ÖÇ08 entagrasyon sureci ile ilgili degerlendirme sureci ile ilgili kullanilacak araclari tanimlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin işlenişi ve içeriği hakkında genel bilgilendirme Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 STEM Eğitimi ve Disiplinler arası eğitim nedir ilgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
3 Dünyadaki Eğitim Politikaları: STEM Disiplinleri Yirmi Birinci Yüzyıl Öğrenme Çıktıları ve Zorlukları ile Nasıl Başa Çıkıyor ilgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ortaokul Düzeyinde Etkili STEM Eğitimi ilgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 STEM Eğitiminde Mühendislik için Öğretmen Hazırlığı ilgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 STEM Eğitiminde Matematik için Öğretmen Hazırlığı ilgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 STEM eğitimi içine teknolojiyi entergre etmek için bilinmesi gereken yöntem ve stratejiler ve 6. Makale ilgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 STEM Eğitiminde BIT Kullanımı: Öğrenci Öğrenmesine Yardım mı, Engel mi ilgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ortaokul Düzeyinde Elektrik Devreleri Hakkında Bilgi Edinmeye Yönelik Araştırma Bilgilendirmeli Bir Eğitim Modülü Geliştirme: Bilim ve Bilimin Doğası Hakkında Kişisel Öğrenmenin Desteklenmesi ilgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ortaöğretim Öğrencileri İçin İnformal Laboratuar Bağlamında Sürdürülebilirliği Öğrenmek: İklim Değişikliği, Ozon İncelmesi ve Yaz Smogu Üzerine Bir Modül ilgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ortaokul Düzeyinde Öğrenci Öğrenmelerini Değerlendirme İçin STEM Kavramlarını ve Uygulamalarını Kullanma ilgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrenciler İçin ilginç, motive edici ve yararlı STEM programı tasarlama ilgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 STEM Öğretmen Eğitimi Gelişimi için İhtiyaçlar ilgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 STEM Öğretmen Eğitimi Gelişimi için İhtiyaçlar ikinci bölüm ilgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 06:51