Genel Bilgi
Kod | FENS208 |
Ad | Fen ve teknolojji kaynaklı sorunlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH MATYAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere Fen ve Teknoloji kaynaklı problemlerin neler olduğunun anlatmak ve insan hayatına olumlu veya olumsuz etkilerini göstermektir.
Dersin İçeriği
Fen ve teknolojik gelişmelerin kronolojik tarihçesi; fen ve teknolojideki yenilikler (tarım, yapay hücre, transgenik canlılar, elektronik, otomasyon), bu yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri, insan sağlığı açısından oluşturduğu riskler, sera gazları ve küresel ısınma, felaket senaryoları, geleceğe yönelik projeksiyonlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnternet, web veri tabanları
Notlar
İnternet, web veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fen ve teknolojik gelişmelerin kronolojik sıralamasını yapar. |
ÖÇ02 | Fen ve Teknolojideki yeniliklerin anlar. |
ÖÇ03 | Fen ve teknolojideki yeniliklerin insan yaşantısına etkisinin anlar. |
ÖÇ04 | Fen ve Teknolojinin tarım üzerine olumlu etkilerinin anlaşılması |
ÖÇ05 | Fen ve Teknolojinin tarım üzerine olumsuz etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ06 | Yapay hücreyi kavrar. |
ÖÇ07 | Transgenik bitkilerin yapım aşamalarının açıklar. |
ÖÇ08 | Transgenik hayvanların yapım aşamalarının açıklar. |
ÖÇ09 | Elektronikteki gelişmeleri takip eder. |
ÖÇ10 | Elektronikteki gelişmelerin insan sağlığına etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ11 | Otomasyondaki gelişmeleri açıklar. |
ÖÇ12 | Otomasyondaki gelişmelerin insana olumsuz etkilerinin farkına varır. |
ÖÇ13 | Küresel ısınmanın nedenlerini tartışır. |
ÖÇ14 | Felaket senaryolarını analiz eder. |
ÖÇ15 | Geleceğe yönelik gelişmeleri tahmin eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fen ve teknolojik gelişmelerin kronolojik tarihçesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fen ve teknolojideki yenilikler | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tarımdaki yenilikler | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yapay hücreler | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Transgenik organizmalar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Elektronikteki gelişmeler | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Otomasyondaki gelişmeler | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Fen ve teknolojideki gelişmelerin insan hayatına olumlu etkileri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Fen ve teknolojideki gelişmelerin insan hayatına olumsuz etkileri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fen ve Teknolojik gelişmelerin insan sağlığına etkileri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sera gazları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Küresel ısınma | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Felaket senaryoları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Geleceğe yönelik projeksiyonlar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Geleceğe Yönelik Projeksiyonlar II | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |