Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Çocuk Gelişimi (Uzaktan Eğitim) | |
Kod | CGP131 |
Ad | Gelişim ve Öğrenme I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin 0-18 yaş çocuğunun fiziksel, motor, bilişsel ve dil gelişim özelliklerini öğrenerek çocuklara yönelik gelişim etkinlikleri planlama ve uygulama becerilerini geliştirmektir. Ders teori ve uygulama dengesine dayalı bir yaklaşım benimseyerek öğrencilerin kavramsal anlayışlarını derinleştirmeyi ve pratik becerilerini güçlendirmeyi hedefler. Ayrıca öğrencilerin çocukların gelişim alanlarını analiz etme, bu alanları destekleme ve uygun rapor yazma becerilerinin geliştirilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Psiko-Motor Gelişim, Bilişsel Gelişim, Dil Gelişimi, Fiziksel Gelişim
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ogelaman, H. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Eğiten Kitap: Ankara Aydoğan, Y., Özyürek, A., Gültekin, G.(2018). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Vize yayıncılık: Ankara Ders Notları Burcu Sultan ABBAK
Notlar
Veri tabanları, makaleler, tezler, kongre kitapları, araştırma raporları, videolar, araştırma senaryoları, gözlem video kayıtları, görüşme ses kayıtlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gelişim alanlarının özelliklerini açıklar ( Fiziksel, Motor, Bilişsel ve Dil) |
ÖÇ02 | Bilişsel gelişim kavramlarını ve kuramlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Yaşlara göre gelişim özelliklerini karşılaştırır |
ÖÇ04 | Gelişim alanlarının birbirine olan etkisini örneklendirir. |
ÖÇ05 | Gelişim alanlarında karşılaşılan sorunların olası nedenlerini listeler. |
ÖÇ06 | Takip edilen gelişim özelliklerini yorumlar. |
ÖÇ07 | Gelişim alanlarını desteklemeye yönelik program hazırlar. |
ÖÇ08 | Alan kuramcılarını tanır, kuramların günlük yaşamdaki yansımalarını analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gelişim ve gelişimle ilgili kavramlar | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Fiziksel Gelişim 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Fiziksel Gelişim 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Fiziksel Gelişimi Desteklemeye Yönelik Sınıf ve Ev Merkezli Uygulamalar | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
5 | Psiko-motor Gelişim 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Psiko-motor Gelişim 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Psiko-motor Gelişimi Desteklemeye Yönelik Sınıf ve Ev Merkezli Uygulamalar | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bilişsel Gelişim | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bilgiyi İşleme Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
11 | Piaget'in Bilişsel Gelişim Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Anlatım |
12 | Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Bruner'in Bilişsel Gelişim Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
14 | Dil Gelişimi 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dil Gelişimi 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 20 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |