FENZ303 Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENZ303
Ad Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. MUSTAFA ALYAR
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. MUSTAFA ALYAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. MUSTAFA ALYAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

4-8. sınıf Fen Bilgisi dersi programındaki deneyleri içeren bir ders örneği tasarlar ve sunar. Deneyler yolu ile bilgileri günlük hayatta nerede ve nasıl kullanacağını kavrar. Bu şekilde öğrenciler uygulamalara karşı özgüven ve deneyim kazanırlar. Çünkü fen derslerinin etkili ve verimli geçebilmesi için yeterlik çok önemlidir.

Dersin İçeriği

Mikroskop kullanımı, bitki hücresi ve hayvan hücresi incelenmesi, , insan vücudu, ısı ve sıcaklık,basınç, madde, vizkosite, yüzey gerilimi, erime ve donma deneyleri, kaynama ve buharlaşma deneyler, ses deneyleri, optik, elektrik

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Aydın, F., Bertiz, H., Bahar, M., & Polat, M. (2013). Fen ve teknoloji laboratuar uygulamaları 1-2 (3. Baskı). Pegem A Yayıncılık.

Notlar

Aydın, F., Bertiz, H., Bahar, M., & Polat, M. (2013). Fen ve teknoloji laboratuar uygulamaları 1-2 (3. Baskı). Pegem A Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, fen eğitiminde laboratuvarın tarihçesini ve önemini açıklayabilir.
ÖÇ02 Öğrenci, bilimsel süreç becerilerini tanımlayabilir ve örnekler verebilir.
ÖÇ03 Öğrenci, güvenilirlik ve geçerlilik kavramlarını ölçme ve hata bağlamında tartışabilir.
ÖÇ04 Öğrenci, bir fizik konusuna yönelik yapılandırılmış bir deney tasarlayabilir.
ÖÇ05 Öğrenci, yarı yapılandırılmış bir kimya deneyini geliştirip raporlayabilir.
ÖÇ06 Öğrenci, biyoloji konularında yapılandırılmamış deneylerde hata kaynaklarını analiz edebilir.
ÖÇ07 Öğrenci, laboratuvar değerlendirme yöntemlerini eleştirip en uygun yöntemi seçebilir.
ÖÇ08 Öğrenci, fizik, kimya ve biyoloji konularına yönelik bir tasarım odaklı deney önerisi geliştirebilir.
ÖÇ09 Öğrenci, laboratuvar etkinliklerini Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ile ilişkilendirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fen eğitiminde laboratuvarın önemi ve amacı: Laboratuvarla öğretimin tarihçesi, laboratuar çalışmalarının Fen ve Teknoloji programındaki yeri. ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
2 Bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri: deney çeşitleri, deney tasarlama ve geliştirme, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıklar Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
3 Ölçme ve hata: güvenilirlik, geçerlilik, hata kaynakları, hata hesaplamaları. Deney çalışma yaprakları ve deney raporu: çalışma yaprakları çeşitleri Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
4 Laboratuarda ölçme ve değerlendirme: değerlendirme yöntemleri ve araçları. Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
5 Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik,konularında yapılandırılmış deneyler-I Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
6 Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında kimya, konularında yapılandırılmış deneyler-I Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
7 Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında biyoloji konularında yapılandırılmış deneyler-I Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik,konularında yarı yapılandırılmış deneyler-II Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
10 Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında kimya konularında yarı yapılandırılmış deneyler-II Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
11 Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında biyoloji konularında yarı yapılandırılmış deneyler-II Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
12 Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik,konularında yapılandırılmamış deneyler-III Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
13 Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında kimya, konularında yapılandırılmamış deneyler-III Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
14 Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında biyoloji konularında yapılandırılmamış deneyler-III Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
15 Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik, kimya ve biyoloji konularında tasarım odaklı deneyle-IV Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-ıı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 11:45