FENZ302 Fen Öğretimi II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENZ302
Ad Fen Öğretimi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. SEDAT UÇAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri uygulamalı olarak öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaları; (bilimsel süreç, düşünme, yaşam, mühendislik ve tasarım becerileri: önemi ve gelişimi, araştırma ve sorgulamaya dayalı öğretim stratejisi, argümantasyon, kavram karikatürleri, tahmin et-gözle-açıkla, öğrenme döngüsü (5E ve 7E); probleme dayalı öğretim yöntemi, proje tabanlı öğretim yöntemi, örnek olaya dayalı öğretim yöntemi, fen öğretiminde bağlam (yaşam) temelli öğrenme vb.); Fen Bilimleri Öğretmeni Yeterliklerinin incelenmesi, ; öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Gamze Hastürk. Teoriden Pratiğe Fen Bilimleri Öğretimi. PEGEM AKADEMİ Hilal Aktamış. Örnek Etkinliklerle Fen Eğitiminde Argümantasyon. Anı Yayıncılık Orhan Karamustafaoğlu, Özen Tezel ve Uğur Sarı. Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi. Pegem Akademi. Şengül Anagün ve Nil Duban. Fen Bilimleri Öğretimi. Anı Yayıncılık

Notlar

-Orhan Karamustafaoğlu. (2018). Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi. Pegem Akademi -Evren Yapıcıoğlu, A. (2016). Fen bilimleri öğretmen eğitiminde sosyobilimsel durum temelli yaklaşım uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması. Doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel süreç becerilerini açıklar.
ÖÇ02 Fen öğretiminde yaygın kullanılan öğretim strateji, yöntem ve teknikleri açıklar.
ÖÇ03 Fen öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri ders planlarında kullanır.
ÖÇ04 21. yüzyıl becerilerini açıklar.
ÖÇ05 Girişimcilik ve fen eğitimindeki önemini açıklar.
ÖÇ06 STEM eğitimini açıklar.
ÖÇ07 Kavram karikatürlerini kullanarak argümantasyon yapar.
ÖÇ08 Örnek olay üzerinden takım arkadaşlarıyla argümantasyon yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında bilgilendirme Ön hazırlık yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilimsel süreç becerileri, 21. Yüzyıl Becerileri Okuma ödevleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yapılandırmacı Yaklaşım Araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim stratejisi: Öğrenme döngüsü (5E ve 7E Modeli) Okuma ödevleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Probleme dayalı öğrenme yöntemi Okuma ödevleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Proje tabanlı öğrenme yöntemi Örnek olaya dayalı öğrenme yöntemi Okuma ödevleri Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Fen öğretiminde güncel öğretim yaklaşımları: • STEM (FeTeMM) Eğitimi • Fen öğretiminde bağlam (yaşam) temelli öğrenme • Girişimcilik ve fen eğitimi Okuma ödevleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Argümantasyon, Tahmin et-Gözle-Açıkla (TGA) Stratejisi Okuma ödevleri Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav İlgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kavram karikatürleri okuma ödevleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
10 ARGÜMANTASYON ETKİNLİĞİ: Yunuslarla Terapi (Yapıcıoğlu, 2016, s. 158) Yunuslarla terapi hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Phet simülasyonlarıyla KAVRAM KARİKATÜRÜ ETKİNLİĞİ: Atomları Bir arada Tutan Nedir? Kavram karikatürü hakkında okuma Phet simülasyonu incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme
12 KAVRAM KARİKATÜRÜ ETKİNLİĞİ: Bardakta Neler Oluyor? Kavram karikatürü hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme
13 ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ ETKİNLİĞİ: Kaçak Elektrik (Yapıcıoğlu, 2016, s. 172) Türkiye'de kaçak elektrik hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanması: Kavram karikatürleri Kavram karikatürü hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Dönemin değerlendirilmesi Tüm bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 03:38