FENZ306 Bilimsel Muhakeme Becerileri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENZ306
Ad Bilimsel Muhakeme Becerileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Mustafa ÜREY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Mustafa ÜREY (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencilerin bilimsel akıl yürütme becerilerini kavraması, ölçülmesinde kullanılan ölçme araçlarını tanımaları ve sorgulamaya dayalı öğrenme ortamında bilimsel akıl yürütme becerilerinin nasıl kullanıldığını öğrenmeleri hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Bilimsel muhakeme nedir, Bilimsel muhakeme becerileri; korunum, orantısal akıl yürütme, değişkenleri kontrol etme, olasılıksal akıl yürütme, korelasyonel akıl yürütme, hipotetik akıl yürütme, bilimsel akıl yürütme becerilerinin ölçülmesi, bilimsel akıl yürütme ve sorgulamaya dayalı öğrenme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

ATEŞ, S., TEMİZ, B., YÜKSEL, İ., ŞAHİN, F., İNALTUN, H., & YALVAÇ, E. (2019). Bilimsel muhakeme (akıl yürütme). Anı yayıncılık

Notlar

ATEŞ, S., TEMİZ, B., YÜKSEL, İ., ŞAHİN, F., İNALTUN, H., & YALVAÇ, E. (2019). Bilimsel muhakeme (akıl yürütme). Anı yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel muhakeme becerilerini açıklar.
ÖÇ02 Bilimsel muhakeme becerilerini ölçmede kullanılan araçları tanır.
ÖÇ03 Sorgulamaya dayalı öğrenmenin bilimsel muhakeme becerilerini geliştirmeye etkisini açıklar.
ÖÇ04 Bilimsel muhakeme becerilerini kullanır.
ÖÇ05 Bilimsel muhakeme becerilerine yonelik ders plani hazirlar.
ÖÇ06 Bilimsel muhakeme becerilerine yonelik ders plani uygular
ÖÇ07 Bilimsel muhakeme becerilerini ölçmede kullanılan araçları uygular.
ÖÇ08 Sorgulamaya dayalı öğrenmenin bilimsel muhakeme becerilerini gelistirmeye yonelik etkinlik hazirlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında bilgilendirme ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Bilimsel muhakeme nedir Kitap bölümü ve makale okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilimsel muhakeme becerileri: korunum, orantısal akıl yürütme, değişkenleri kontrol etme Kitap bölümü ve makale okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bilimsel muhakeme becerileri: olasılıksal akıl yürütme, korelasyonel akıl yürütme, hipotetik akıl yürütme-II Kitap bölümü ve makale okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bilimsel muhakeme becerilerini ölçme Kitap bölümü ve makale okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sorgulamaya dayalı öğrenmenin bilimsel muhakeme becerilerini geliştirmeye etkisi Kitap bölümü ve makale okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sorgulamaya dayalı öğrenmenin bilimsel muhakeme becerilerini geliştirmeye etkisi-II Kitap bölümü ve makale okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Kitap bölümleri ve makale okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bilimsel muhakeme becerisi etkinlikleri uygulaması İlgili etkinliğin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
10 Bilimsel muhakeme becerisi etkinlikleri uygulaması-II İlgili etkinliğin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme
11 Bilimsel muhakeme becerisi etkinlikleri uygulaması-III İlgili etkinliğin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme
12 Bilimsel muhakeme becerisi etkinlikleri uygulaması-IV İlgili etkinliğin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme
13 Bilimsel muhakeme becerisi etkinlikleri uygulaması-V İlgili etkinliğin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme
14 Bilimsel muhakeme becerisi etkinlikleri uygulaması-VI İlgili etkinliğin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme
15 Bilimsel muhakeme becerisi etkinlikleri uygulaması-VII İlgili etkinliğin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitap bölümleri, makalelerin okunması ve sınıfta yapılan etkinliklerin tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-II Kitap bölümleri, makalelerin okunması ve sınıfta yapılan etkinliklerin tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 06:55