FENS407 İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENS407
Ad İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İnsan anatomisi, dokular ve sistemlerin öğrenilmesi.

Dersin İçeriği

İnsan anatomisive fizyolojisi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

insan anatomisi ders notu

Notlar

internetten araştırma


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsanlarda metabolizmayı açıklayabilecek
ÖÇ02 İnsan vücudunu oluşturan temel birimleri tanımlayabilecek.
ÖÇ03 İskelet sisteminin yapısını açıklayabilecek.
ÖÇ04 insan anatomisi ile ilgili konuları açıklayabilecek
ÖÇ05 kendi vücudunu tanıyıp bilecek
ÖÇ06 insan organlarını ve görevlerini açıklayabilecek
ÖÇ07 insan organlarını ve görevlerini açıklayabilecek
ÖÇ08 insan sağlığı açısından anatomik hastalıkları açıklayabilecek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anatominin ve fizyolojinin tanımı Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Vücudun anatomik düzlem ve eksenleri Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Organ sistemleri, beslenme ve metabolizma Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sindirim sistemi Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Dolaşım sistemi Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Boşaltım sistemi Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Solunum sistemi Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dişi Üreme sistemi ve menstürasyon Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Erkek üreme sistemi Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Döllenme ve Embriyo gelişim süreci Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Hareket sistemi Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Endokrin sistem Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sinir sistemi Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Duyu Organları Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 genel tekrar Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 10:32