Genel Bilgi
Kod | EM520 |
Ad | Distribution and Inventory Management |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Yeni ürün ve süreç tasarımında kullanılmakta olan yaklaşımlar hakkında bilgi verme ve yaratıcı düşünme yeteneğini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Malzeme ve stok çeşitlerinin tanımlanması, stok maliyetlerinin tanımlanması, ekonomik sipariş modelinin kurulması ve optimum sipariş miktarı formülünün türetilmesi, stok plolitikaları, malzeme ihtiyaç planlama.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Inventory Control and Management, Donald Waters.
Notlar
Operations Management, Russell R.S. / Taylor III B.W. Operations Management, strategy and Analysis, Fourt Edirtion, Krajewski/Ritsman.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Envanter çeşitlerini tanıma yeteneği kazanmak |
ÖÇ02 | Envanter maliyetlerini ortya koyma ve istatistksel ananlizi |
ÖÇ03 | Sipariş büyüklüğü, tekrar sipariş verme noktası ve emniyet stok büyüklüklerini tanımlama |
ÖÇ04 | Servis seviyesi, tekrar sipariş verme noktası ve emniyet stoku arasındaki bağıntının istatistksel ananlizi |
ÖÇ05 | Ekonomik sipariş miktarının (EOQ) matematiksel modelinin oluşturulması ve çözümü |
ÖÇ06 | Envanter politikaları ve değerlendirilmesi |
ÖÇ07 | Miktar iskontolu modeli ve uygulaması |
ÖÇ08 | (s,S) Envanter modeli ve uygulaması |
ÖÇ09 | Malzeme stok yönetiminde matematiksel modelleme yaklaşımı |
ÖÇ10 | Malzeme stok yönetiminde simülasyon yaklaşımı |
ÖÇ11 | Malzeme ihtiyaç planlama |
ÖÇ12 | Envanter yönetiminde performans kriterleri ve değerlendirmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Envanter çeşitleri ve sınıflandırılması | Konuyla ilgili kitaplardan bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Envanter stoğuna neden ihtiyaç duyulur | Konuyla ilgili kitaplardan bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Envanter problemlerinin değerlendirilmesi | Konuyla ilgili kitaplardan bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Envanter maliyetlerinin değerlendirilmesi | Konuyla ilgili kitaplardan bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ekonomik sipariş modeli | Konuyla ilgili kitaplardan bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | (S,s) modeli analizi ve uygulması | Konuyla ilgili kitaplardan bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ara sınav | Ders notlarına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | Ders notlarına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Miktar iskontolu model | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tek siparişli model | Verilen ödevleri yapmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Malzeme satın alma prosdürü | Verilen ödevleri yapmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Malzeme barkodlama ve örnek uygulama | Verilen ödevleri yapmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Malzeme ihtiyaç planlama I | Verilen ödevleri yapmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Material requirement planning II | Verilen ödevleri yapmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Malzeme ve stok yönetimi performans kriterleri (KPI) | Verilen ödevleri yapmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |