Genel Bilgi
Kod | EM0032 |
Ad | Maliyet Analizi ve Operasyon Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZAHİDE FİGEN ANTMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli bir ürün veya ürün grubunun tedarik zinciri maliyeti Belirli bir müşteriye veya müşteri grubuna hizmet vermenin maliyeti Belirli bir pazara veya bölgeye hizmet etmenin maliyeti Minimum sipariş miktarlarını veya sipariş teslim sürelerini değiştirmenin etkisi
Dersin İçeriği
Çoğu şirket, depolama ve dağıtım operasyonlarının toplam maliyetini ve hatta başlangıç noktasından son kullanıcıya kadar toplam tedarik zinciri maliyetlerini bilir. Ancak, şirketlerin çoğunluğu tedarik zinciri maliyetlerini genellikle toplam miktarın basit bir yüzdesi veya birim başına maliyet olarak görür. Nispeten az sayıda firma, ayrıntılı karar verebilmek için tedarik zinciri maliyetlerini yeterli ayrıntıda farkında olmaktadır. Hizmet maliyeti modellemesi; fiyatlandırma, yatırım, minimum sipariş boyutları, indirim yapıları vb. dahil olmak üzere bir dizi konuda karar vermeyi kolaylaştırmayı hedefler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Rekabet Stratejisi Açısından Maliyet Yönetimi
Notlar
Rekabet Stratejisinde Maliyet Yönetimi Feryal Orhon Basık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ02 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
ÖÇ03 | Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
ÖÇ04 | Yeni Operasyonel yönetim yöntemlerine alışkanlık sağlayama |
ÖÇ05 | Yöneticilik vasfına ulaşmak için stratejiler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzey bilgiler için uzmanlık düzeyinde alanına yenilik sağlayacak özgün tanımları geliştirebilme | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maliyet ve maliyetle ilgili temel kavramların öğrenilmiş olması | ön hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Operasyon yönetimi ile ilgili temel kavramlar | ön hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Maliyet analizi çerçevesinde operasyon yönetimi. | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Maliyet analizi çerçevesinde operasyon yönetimi | kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Operasyon Öncesi Süreçler | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Operasyon ve üretim | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Süreç Analizi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Operasyonun Tamamlanması Sonrası İşlemler | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | uygulama çalışması | repetition of the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | ortak çalışma konuları | hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Örnek uygulamalar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Uygulama | çözüm için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Konu anlatımı | work from sources | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Uygulama Örnekleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |