DEMT801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEMT801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. RIZVAN EROL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CENK ŞAHİN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. HACİRE OYA YÜREGİR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ZAHİDE FİGEN ANTMEN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MELİK KOYUNCU (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YUSUF KUVVETLİ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi EBRU YILMAZ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalında Enstitümüz tarafından Doktora programına kabul edilen Doktora öğrencilerinin çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Doktora tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunma

Dersin Ön Koşulu

Derslerin ve seminerin tamamlaması gerekmektedir.

Kaynaklar

Ders notu bulunmamaktadır

Notlar

Ders notu bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doktora tezi için seçmiş olduğu özgün araştırma problemi ile ilgili araştırma yapar.
ÖÇ02 Bu araştırma konusu hakkında bilgiye ulaşır ve literatürdeki eksiklikleri belirler.
ÖÇ03 Seçilen bir endüstri mühendisliği problemini amacına uygun bir şekilde formüle eder.
ÖÇ04 Seçilen bu probleme özgü yeni ve özgün yöntemler ve yaklaşımlar geliştirir.
ÖÇ05 Bu yöntem ve yaklaşımlarının sonuçlarını değerlendirir.
ÖÇ06 Çalışmanın sonuçlarını etik değerleri de dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzey bilgiler için uzmanlık düzeyinde alanına yenilik sağlayacak özgün tanımları geliştirebilme 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
2 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 2 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 3 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 4 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 5 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 6 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 7 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 9 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 10 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 11 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 12 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 13 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 15 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 14 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tez konusuna ilişkin hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tez konusuna ilişkin hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 17 238
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 30 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 608
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,32
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 04:11