Genel Bilgi
Kod | MD508 |
Ad | Mermer ve Diğer Parlatılabilen Malzemeler Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Esma KAHRAMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mermer kavramını öğrenerek kullanıldığı yerlere göre mermer cinsini seçebilmek ve mermer üretim teknolojilerini kavramak
Dersin İçeriği
Türkiye için mermer potansiyeli değerlendirilmesi ve dünyada Türk mermerlerinin önemini kavranması, mermer üretimi ve kullanımınında önemli parametrelerin incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
A. ŞENTÜRK, L. GÜNDÜZ 1996.,Mermer Teknolojisi, Isparta
Notlar
Ders notları, İlgili web sayfaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mermerleri petrografik ve ticari açıdan sınıflandırılmasını bilir. |
ÖÇ02 | Mermerlerin fiziksel, mekanik ve kimyasal özellikleri kavrar. |
ÖÇ03 | Mermer işletme ve ocak açma faaliyetlerinde göz önüne alınması gerekli hususları bilir. |
ÖÇ04 | Mermer işletme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Mermer atıklarının geri kazandırılmasında kullanılan yöntemleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mermerleşme nedir? Mermerleri petrografik ve ticari açıdan sınıflandırmak | Ders notları, İlgili web sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Mermerlerin fiziksel, mekanik ve kimyasal özellikleri | Ders notları, İlgili web sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Mermer özelliklerinin belirlenmesine ilişkin kullanılan yöntemler | Ders notları, İlgili web sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Mermer işletme ve ocak açma faaliyetlerinde göz önüne alınması gerekli hususlar | Ders notları, İlgili web sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kronolojik süreye göre mermer işletme yöntemleri | Ders notları, İlgili web sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Elmas tel kesme yöntemi ile U ve V kuralına göre blok üretmek | Ders notları, İlgili web sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Mermer işletme makinaları | Ders notları, İlgili web sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları, İlgili web sayfaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mermer kesici ve aşındırıcıları üzerine genel bakış | Ders notları, İlgili web sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Mermerlerin boyutlandırılması, cilalanması ve süreksizliklerin tamiri | Ders notları, İlgili web sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Mermerlerde atık sorunları | Ders notları, İlgili web sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Mermerlerde atık su sorunları | Ders notları, İlgili web sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
13 | Mermer artıklarının değerlendirilmesi | Ders notları, İlgili web sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Mermerlerin pazarlaması | Ders notları, İlgili web sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Mermer ocaklarının üretim sonrası doğaya yeniden kazandırılması | Ders notları, İlgili web sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları, İlgili web sayfaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları, İlgili web sayfaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |