Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU | 
| Elektronik Teknolojisi | |
| Kod | UIN101 | 
| Ad | İngilizce I | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) | 
| AKTS | 2 AKTS | 
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | İngilizce | 
| Seviye | Ön Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | OÜ Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu | 
| Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşulması halinde basit düzeyde iletişim kurmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler temel düzeyde İngilizce dilbilgisi, okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerini kazanırlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
"Here We Go 1 - Kurs Kitabı" Gülden İlin - Çetin İlin
Notlar
Raymond Murphy, 1994. “English Grammar in Use” (A reference and practice book) - Cambridge University Press
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanır | 
| ÖÇ02 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri anlar | 
| ÖÇ03 | Sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde tanıtır | 
| ÖÇ04 | Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili soru sorar ve cevap verir | 
| ÖÇ05 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 
| ÖÇ06 | Çeşitli konularda kısa ve basit pargraflar yazar | 
| ÖÇ07 | Dört beceride strateji kullanır | 
| ÖÇ08 | Sosyal ortamlarda iletişim başlatır. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 3 | 
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 5 | 
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
| PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Aitlik sıfatları; olumlu olumsuz cümleler ve kısaltmalar | Öğrenciler ilgili konuları gözden geçirmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Rol Oynama | 
| 2 | where sorusuyla çoğullar; yer bildiren zarflar | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap | 
| 3 | Kişi zamirleri; belgisiz ve belgili belirteçlerin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama | 
| 4 | 'whose' soru ve cevapları | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma | 
| 5 | Sahiplik ifadelerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı; işaret sıfatlarının kullanımı | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap | 
| 6 | Miktar bildiren sıfatların olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama | 
| 7 | Sahiplik sıfatları; sahiplik zamirlerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması | 
| 8 | Ara Sınav | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 9 | saati sorma ve zaman ifadeleri; şimdiki zaman ve Wh- soruları | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Soru-Cevap | 
| 10 | Geniş zaman; olumlu- olumsuz soru cümleleri | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma | 
| 11 | Nesne zamirlerinin cümlede tanımlanması ve kullanılması | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma | 
| 12 | Genis zaman Wh- soru ve cevapları | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama | 
| 13 | 'var' 'yok' cümlelei | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama | 
| 14 | Geniş zaman Wh- ile bilgi soruları | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma | 
| 15 | cümlede sıfatların yerleri ve isimlsrden önce kullanımı | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
| AKTS | 2 AKTS | ||