Genel Bilgi
Kod | ARA101 |
Ad | Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERFU GELEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fizibilite çalışmalarının nasıl yapıldığını öğretmek, Araştırma ve Proje önerme, tasarlayabilme, hazırlayabilme ve gerçekleştirebilme, projeyi sunma bilgi ve becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Fizibilite Çalışmaları, Proje konusu araştırmak, Proje konusu belirleme,Proje adımlarını planlama, Proje Bölümlerini Hazırlama Projeyi yazma ve sunma (Projenin gerçekleştirilmesi)Proje Teslimi
Dersin Ön Koşulu
Araştırma Ortamlarını Kullanma
Kaynaklar
İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar
Notlar
İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeni araştırmalar ve projeler önerebilme |
ÖÇ02 | Yeni araştırmalar ve projeler hazırlayabilme |
ÖÇ03 | Yeni araştırmalar ve projeler sunabilme |
ÖÇ04 | Araştırma yöntem ve tekniklerini açıklayabilme |
ÖÇ05 | Proje sonuçlarını rapor halinde sunabilme |
ÖÇ06 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fizibilite Çalışmaları, Proje konusu araştırmak | İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Proje konusu araştırmak | İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Proje konusunu seçmek, Proje adımlarını planlama | İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Proje adımlarını planlama 1 | İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Proje adımlarını planlama 2 | İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Proje Bölümlerini Hazırlama 1 | İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Proje Bölümlerini Hazırlama 2 | İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Proje Bölümlerini Hazırlama 3 | İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
10 | Proje Bölümlerini Hazırlama 4 | İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | Proje Bölümlerini Hazırlama 5 | İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Projeyi yazma ve sunma (Projenin gerçekleştirilmesi) 1 | İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Projeyi yazma ve sunma (Projenin gerçekleştirilmesi) 2 | İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Projeyi yazma ve sunma (Projenin gerçekleştirilmesi) 3 | İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Projeyi yazma ve sunma (Projenin gerçekleştirilmesi) 4 | İkmep programları, Araştırmaya Dayalı Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |