Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Elektronik Teknolojisi | |
Kod | ELT155 |
Ad | Meslek Uyumu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere, elektronik sektöründeki iş gücü ve meslek gereksinimleri hakkında genel bilgi sağlamak, Elektronik alanlarındaki mesleklerin iş tanımlarını ve gereksinimlerini incelemek, elektronik sektöründeki mesleklerin gerektirdiği beceri ve yetkinlikleri kazanabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri geliştirmek, meslek etik kurallarını, iş güvenliğini ve iş dünyasında karşılaşılan temel zorlukları tartışarak, öğrencilerin profesyonel sorumluluklarını anlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Elektronik teknikerlerinin kullanacağı bilgisayar programları, meslekte temel bilimlere ihtiyaç duyulan durumlar, iş hayatında sağlıklı ve etkili iletişimin önemi, meslekle ilgili yasal mevzuatlar, meslekle ilgili düzenli takip edilmesi gerekli ulusal ve uluslararası kuruluşlar ve standartlar, meslekte iş güvenliğinin önemi, meslek etiği, iş kurma becerileri, meslekle ilgili alt dallar, alt dallarla ilgili işler ve alt dallarla ilgili eğitim planındaki dersler, çeşitli sektörlere yapılacak teknik geziler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Elektrik ve Elektronik Alanına İlişkin Ulusal Meslek Standartları, Mesleki Yeterlilik Kurumu. (https://portal.myk.gov.tr/index.php?option=com_yeterlilik&view=arama)
Notlar
Veri tabanları, makaleler, videolar, gözlem video kayıtları,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, kısa ve uzun vadeli kariyer hedeflerini belirler. |
ÖÇ02 | Elektronik alanlarındaki mesleklerin iş tanımlarını ve gereksinimlerini karşılaştırır. |
ÖÇ03 | İşin fiilen kurulabilmesi için gerekli aşamaları listeler |
ÖÇ04 | İş hayatının gerektirdiği etik değerleri ve güvenlik önlemlerini ifade eder. |
ÖÇ05 | Meslek alanının gerektirdiği teknolojik programları tanımlar. |
ÖÇ06 | Meslekle ilgili ulusal ve uluslararası standart düzenleyicileri ve standartların önemini açıklar. |
ÖÇ07 | Farklı mesleklerin gerektirdiği eğitim ve deneyim düzeylerini karşılaştır |
ÖÇ08 | Mesleğinin gelecekteki eğilimlerini ve iş imkanlarını analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Asansör sistemleri ve ilgili işler. | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Asansör sistemleri ile ilişkili içerik bulunan eğitim planındaki derslerin incelenmesi. Asansör sistemleriyle ilgili ulusal mevzuat. | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
3 | Elektrik tesisatçılığı ve ilgili işler. | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Elektrik tesisatçılığı ile ilişkili içerik bulunan eğitim planındaki derslerin incelenmesi. Elektrik tesisatlarıyla ilgili ulusal mevzuat. | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
5 | Endüstriyel otomasyon sistemleri ve ilgili işler. | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Endüstriyel otomasyon sistemleri ile ilgili içerik bulunan eğitim planındaki derslerin incelenmesi. İlgili Uluslararası bazı standartlar. | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Endüstriyel bakım onarımla ilgili işler ve eğitim planında bu alt dalla ilişkili içerik bulunan derslerin incelenmesi. | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yüksek gerilim sistemleri ile ilgili işler. | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Yüksek gerilim sistemleri ile ilişkili içerik bulunan eğitim planındaki derslerin incelenmesi. Yüksek gerilim sistemleriyle ilgili ulusal mevzuat. Elektrik Kuvvetli Akım Tesisleri (EKAT) belgesi. | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Elektrikli ev aletleri tamir ve bakımı ile ilgili işler. Gereken yeterlilikler ve eğitim planında bu yeterliliklerle ilgili içerik olan dersler. | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | Bobinaj ile ilgili işler. Gerekli yeterlilikler ve eğitim planında bu yeterliliklerle ilgili içerik olan dersler. | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Elektrikle ilgili yapılacak işlerde kullanılan kişisel koruyucu donanımlar ve ölçü aletleri | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım |
14 | Meslekle ilgili iş kurmak için gerekli aşamalar. Bununla ilgili yasal düzenlemeler. | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Meslek Etiği ve İletişimin Önemi | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |