Genel Bilgi
Kod | ELT280 |
Ad | Mikrodenetleyici Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin mikrodenetleyiciler ile anolog dijital dönüştürme işlemlerini yapabilmesi, mikrodenetleyiciler için çevre birimleri tasarlayabilmesi, Mikrodenetleyiciler ile eeprom ve seri iletişim hakkında bilgi sahibi olması, mikrodenetleyiciler ile motor sistemlerini kullanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Analog işlemler, çevresel donanımlar, habeleşme protokolleri, sensör uyglumaları, ekran uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
1-) Mustafa KARAKAŞ, Arduino ile Pratik Uygulamalar, Dikeyeksen Yayınevi, 2020 2-) Kemal İKİZOĞLU, Projelerle Arduino, Dikeyeksen Yayınevi, 2020
Notlar
Mikrodenetleyici Uygulamaları Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrodenetleyiciler için gerekli çevre birim donanımlarını tasarlar. |
ÖÇ02 | Mikrodenetleyiciler ile çevre birimlerini haberleştirir. |
ÖÇ03 | Mikrodenetleyiciler ile anolog dijital dönüştürme yapar. |
ÖÇ04 | Mikrodenetleyici ile 7 segment display ve LCD uygulamaları için program yazar. |
ÖÇ05 | Mikrodenetleyiciler ile elektrik elemanlarının kontrolünü yapar. |
ÖÇ06 | Mikrodenetleyiciler ile elektronik elemanlarının kontrolünü yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrodenetleyiciler ile Anolog Dönüştürücülü Devreler Kurma | Kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
2 | Mikrodenetleyiciler ile Dijital Dönüştürücülü Devreler Kurma 2 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
3 | Mikrodenetleyici İle Anahtarlama Elemanlı Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
4 | Mikrodenetleyici İle Transistör sürücülü Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
5 | Mikrodenetleyici İle Isı Sensörlü Devreler Kurmak-1 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
6 | Mikrodenetleyici İle Isı Sensörlü Devreler Kurmak-2 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Mikrodenetleyici Eepromlu Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Mikrodenetleyiciler ve Çevre Birimleri Arasında Seri İletişim Kurmak-1 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
10 | Mikrodenetleyiciler ve Çevre Birimleri Arasında Seri İletişim Kurmak-2 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | Mikrodenetleyici İle Step Motorlu Devreler Kurmak-1 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Mikrodenetleyici İle Step Motorlu Devreler Kurmak-2 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
13 | Mikrodenetleyici İle Dc Motorlu Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
14 | Mikrodenetleyici İle Servo Motoru Kontrol Etmek-1 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Mikrodenetleyici İle Servo Motoru Kontrol Etmek-2 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 4 | 20 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,72 | ||
AKTS | 4 AKTS |