Genel Bilgi
Kod | ELT286 |
Ad | Yenilenebilir Enerji Sistemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ELIZBAR SARIYEV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin, yenilenebilir enerji kaynakları ve günümüzdeki önemini kavraması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Fosil enerji kaynaklarının tükenmeye başlaması ve bunun ortaya çıkaracağı sorunları, alternatif enerji kaynaklarının uygulamadaki yeri ve sorunları, yenilebilir enerji kaynakları, güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, dalga enerjisi, biyo enerji gibi kaynakların ülkemizdeki ve dünyadaki potansiyeli.Fosil enerji kaynaklarının tükenmeye başlaması ve bunun ortaya çıkaracağı sorunları, alternatif enerji kaynaklarının uygulamadaki yeri ve sorunları, yenilebilir enerji kaynakları, güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, dalga enerjisi, biyo enerji gibi kaynakların ülkemizdeki ve dünyadaki potansiyeli.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-) H. Hüseyin Öztürk, Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Birsen Yayınevi, 2021. 2-) Mehmet Metin Özgüven, Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Akfon Yayınevi, 2018.
Notlar
Yenilenebili Enerji Ders Notu, Elizbar SARIYEV.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enerji kaynaklarına ait temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Yenilenebilir enerji kaynaklarına ait temel kavramları açıklar |
ÖÇ03 | Enerji depolamaya ait temel kavramları açıklar |
ÖÇ04 | Enerji dönüşüm verimini açıklar |
ÖÇ05 | Enerji Dönüşümünün Temellerini açıklar. |
ÖÇ06 | Hidroelektrik santrallerde kullanılan türbin çeşitlerini ve hidroelektrik santrallerde enerji dönüşümünü açıklar. |
ÖÇ07 | Rüzgar santrallerinde kullanılan türbin yapılarını ve enerji dönüşümünü açıklar. |
ÖÇ08 | Güneş enerji santrallerinde kullanılan güneş pili yapılarını, dönüştürücüleri ve kabloları tanır. |
ÖÇ09 | Jeotermal santrallerde enerji dönüşüm prensibini açıklar. |
ÖÇ10 | Santrallerin çevreye etkilerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerji Kaynakları: Fosil Yakıtlar | Anlatım, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Enerji Kaynakları: Güneş enerji sistemleri | Anlatım, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Enerji Kaynakları: Yenilenebilir Kaynaklar | Anlatım, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
4 | Enerji Kaynaklar Dalga EnerjiKaynakları: | Anlatım, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Enerji Dönüşümünün Temelleri | Anlatım, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Güneş Enerjili Sistemlerde Enerji Dönüşümü | Anlatım, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Güneş Enerjili Sistemlerde Paneller | Anlatım, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık aşaması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Rüzgar Enerjili Sistemlerde Enerji Dönüşümü | Anlatım, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hidrolik Enerjili Sistemlerde Enerji Dönüşümü | Anlatım, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Jeotermal Enerjili Sistemlerde Enerji Dönüşümü | Anlatım, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Biyokütle enerjisi ve dönüşüm sistemleri | Anlatım, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Jeotermal enerji: Jeotermal kaynaklardan enerji üretimi: jeotermal enerji dönüşüm sistemleri | Anlatım, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Dalga enerjisi dönüşüm sistemleri | Anlatım, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yenilenebilir enerji sistemlerinde Enerji depolama | Anlatım, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık aşaması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık aşaması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |