MAT105 Matematik I

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Elektronik Haberleşme Teknolojisi (Uzaktan Eğitim)
Kod MAT105
Ad Matematik I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Mühendis YUSUF POLAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Abdülvahap SAYGIN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile mantıklı düşünme, problem çözme ve soyut kavramları anlama becerilerini geliştirmeyi amaçlanıyor. Öğrenciler bu ders ile matematiksel teorileri ve teknikleri kullanarak analitik düşünme yeteneklerini güçlendirirler. Ayrıca matematiksel modelleme ve uygulamalı problemlere çözüm üretme becerisini kazandırmayı hedeflenir.

Dersin İçeriği

Cebir kavramı, Polinom kavramı ve polinomlarla işlemler,Oran ve orantı kavramları ve uygulamaları, Denklem kavramı, Eşitsizlik kavramı,Toplam sembolü, çarpım sembolü, Dizi, sonlu dizi ve sabit dizi, dizilerin eşitliği, Sayı dizilerinde dört işlemler ,Aritmetik dizi, geometrik dizi, sonsuz geometrik dizi,Geometrik cisimler, Koordinat sistemleri, Konikler ,Temel trigonometri,Trigonometrik fonksiyonlar,Fonksiyonlarda temel işlemler, Fonksiyon çeşitleri ,Parabol ve grafiği.

Dersin Ön Koşulu

Temel matematik işlemlerini yapabilmesi gerekir.

Kaynaklar

Ekicibil A., Sangün L., Adana Meslek Yüksekokulu Matematik 1 Ders Notları. Akdeniz, F. ,Dönmez, D. Temizyürek, A. ve Ark. 2003. Temel Matematik. Nobel kitabevi. Adana

Notlar

konu ile ilgili tüm matematik kitaplarından yararlanılabilir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleğinde cebirsel uygulamalar yapar
ÖÇ02 Mesleğinde denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili uygulamalar yapmada yetkindir
ÖÇ03 Mesleğinde diziler ile ilgili uygulamalar yapmada ehildir.
ÖÇ04 Mesleğinde geometri ile ilgili uygulamalar yapar
ÖÇ05 Mesleğinde trigonometri ile ilgili uygulamalar kavrar.
ÖÇ06 Doğru orantı ve ters orantı problemlerini çözebilecektir.
ÖÇ07 Fonksiyon çözümleri ile ilgili temel bilgilere sahip olacaktır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve bu alanların elektronik haberleşme konularına uygulanması kapsamında yeterli bilgi birikimine sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik haberleşme sektöründe mevcut malzeme bilgisi ve seçimine ilişkin bilgilere sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik haberleşme Sektöründe atölye planlaması ve organizasyonu ile tesislerin işletim bilgisine sahip olur
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gelişen teknolojileri sahip olduğu bilgi birikimi ile takip edebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik haberleşme teknolojisine yönelik her türlü problemin incelenmesi için temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, veri elde edebilir, verilerin analizi ve temel yorumlarını yapar, raporlar ve sunar. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elektronik haberleşme alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır; yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, bilgiye erişmek için kendini sürekli yeniler.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir programlama dilini ve bir yabancı dili mesleğinin gerektirdiği ölçüde kullanabilme becerisi sağlar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini temel düzeyde kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sabırlı, sorumluluk bilincine ve mesleğinin gerektirdiği ahlaki değerlere sahip bir birey olmayı telkin eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında iş sağlığı ve iş güvenliğinin sağlanmasında meslek etiğini gözetir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanmaya hazır hale gelir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sayılar ve İşlemler Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Üslü Sayılar Farklı bir kaynak çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Köklü Sayılar Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Oran-Orantı Konu ile ilgili internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Polinomlar Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Fonksiyonlar Farklı bir kaynak çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Birinci Dereceden Denklemler Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İkinci Dereceden Denklemler Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Trigonometri Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Logaritma Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Eşitsizlikler Farklı bir kaynak çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Mutlak Değer Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Kümeler Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Modüler Aritmetik Konu ile ilgili internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 20
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 20
1. Yıl Sonu Sınavı - 80
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.02.2025 03:07