Genel Bilgi
Kod | ELH110 |
Ad | Bilgisayar Destekli Devre Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ALİ KEMAL UĞUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilere, devre tasarımı paket programların genel yapısı, paket programı kullanılarak devre dizaynı, paket programı kullanılarak devre analizi, paket programı kullanılarak baskı devresi oluşturma konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Simülasyon Programın Tanıtılması, Temel Devrelerin Simülasyonu, Analog Devrelerin Simülasyonu, Dijital Devrelerin Simülasyonu, Baskı Devre Programın Tanıtılması, Program Ortamında Devre Çizimi, Baskı Devre Şemasını Oluşturma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bilgisayar Destekli Devre Tasarımı Ders Notları, Ali Kemal UĞUR.
Notlar
Bilgisayar Destekli Tasarım Proteus / Design Suite 8, Hikmet Şahin, ALTAŞ YAYINCILIK
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar destekli devre tasarımı programlarının kullanım amacını açıklar. |
ÖÇ02 | Devre simülasyon programında genel işlemleri (eleman çağırma, yerleştirme, bağlantı yapma gibi) yapar. |
ÖÇ03 | Devre simülasyon programında elektronik elemanların komponentlerini kullanır. |
ÖÇ04 | Devre simülasyon programında ölçü aletlerini kullanır. |
ÖÇ05 | Devre simülasyon programında çeşitli elektronik devreleri kurar ve analiz eder. |
ÖÇ06 | Baskı devre çizim programında genel işlemleri (trace oluşturma, pad yerleştirme, kılıf seçimi gibi) yapar. |
ÖÇ07 | Baskı devre çizim programında yeni sembol ve PCB kılıf oluşturur. |
ÖÇ08 | Baskı devre çizim programında otomatik baskı devre çizim işlemlerini gerçekleştirir. |
ÖÇ09 | Baskı devre çizim programında baskı devre çıktısını alır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve bu alanların elektronik haberleşme konularına uygulanması kapsamında yeterli bilgi birikimine sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme sektöründe mevcut malzeme bilgisi ve seçimine ilişkin bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme Sektöründe atölye planlaması ve organizasyonu ile tesislerin işletim bilgisine sahip olur | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gelişen teknolojileri sahip olduğu bilgi birikimi ile takip edebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme teknolojisine yönelik her türlü problemin incelenmesi için temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, veri elde edebilir, verilerin analizi ve temel yorumlarını yapar, raporlar ve sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik haberleşme alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır; yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, bilgiye erişmek için kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir programlama dilini ve bir yabancı dili mesleğinin gerektirdiği ölçüde kullanabilme becerisi sağlar. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini temel düzeyde kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sabırlı, sorumluluk bilincine ve mesleğinin gerektirdiği ahlaki değerlere sahip bir birey olmayı telkin eder. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında iş sağlığı ve iş güvenliğinin sağlanmasında meslek etiğini gözetir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanmaya hazır hale gelir | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar Destekli Devre Tasarımı Nedir? Proteus Kurulumu ve Simülasyon Yazılımı | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Simülasyon Yazılımı ile İlgili Genel İşlemler (eleman çağırma, yerleştirme, bağlantı yapma gibi) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
3 | Simülasyon Yazılımı, Yazılımın Komponentleri ve Ölçü Aletleri I | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
4 | Simülasyon Yazılımı, Yazılımın Komponentleri ve Ölçü Aletleri II | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
5 | Simülasyon Yazılımı Uygulamaları I (Analog Devreler I) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
6 | Simülasyon Yazılımı Uygulamaları II (Analog Devreler II) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
7 | Simülasyon Yazılımı Uygulamaları III (Lojik Devreler) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Simülasyon Yazılımı Uygulamaları IV (Mikrodenetleyiciler) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Baskı Devre Çizim Programı Menü ve Özellikleri | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
11 | Baskı Devre Çizim Programı Genel İşlemleri I (trace oluşturma, pad yerleştirme, kılıf seçimi gibi) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | Baskı Devre Çizim Programı Genel İşlemleri II (yeni sembol ve kılıf oluşturma gibi) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
13 | PCB Teknolojisi ve Tasarım Kriterleri. Serbest Çizim ile PCB Şemasının Çizilmesi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
14 | NETLIST Kullanılarak Baskı Devre Şemasının Çizilmesi. Otomatik Baskı Devre Şemasının Çizilmesi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
15 | Baskı Devre Çıktısının Alınması ve GERBER Dosyasının Oluşturulması | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |