Genel Bilgi
Kod | CGP136 |
Ad | Gelişim ve Öğrenme II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin 0-18 yaş çocuğunun sosyal, duygusal, ahlak ve cinsel gelişim özelliklerini öğrenerek çocuklara yönelik gelişim etkinlikleri planlama ve uygulama becerilerini geliştirmektir. Ders teori ve uygulama dengesine dayalı bir yaklaşım benimseyerek öğrencilerin kavramsal anlayışlarını derinleştirmeyi ve pratik becerilerini güçlendirmeyi hedefler. Ayrıca öğrencilerin çocukların gelişim alanlarını analiz etme, bu alanları destekleme ve uygun rapor yazma becerilerinin geliştirilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Sosyal Gelişim, Duygusal Gelişim, Ahlak Gelişimi, Cinsel Gelişim. Çocuğu değerlendirme yöntemleri, çocuklara uygun etkinlik geliştirme, gelişim raporu yazma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları Burcu Sultan ABBAK
Notlar
Ogelaman, H. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Eğiten Kitap: Ankara Aydoğan, Y., Özyürek, A., Gültekin, G.(2018). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Vize yayıncılık: Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gelişim alanlarının özelliklerini açıklar ( Sosyal, Duygusal, Ahlak ve Cinsel Gelişimi) |
ÖÇ02 | Gelişim alanlarının özelliklerini ayırt eder. |
ÖÇ03 | Gelişim alanlarında karşılaşılan sorunların olası nedenlerini listeler. |
ÖÇ04 | Gelişim alanlarına uygun gelişim raporu yazar. |
ÖÇ05 | Gelişim alanına yönelik etkinliği uygular. |
ÖÇ06 | Gelişim alanlarını desteklemeye yönelik program hazırlar. |
ÖÇ07 | Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar. |
ÖÇ08 | Ebeveynler için etkinlik örnekleri planlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Gelişim 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sosyal Gelişim 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Eric Erikson ve Psiko-sosyal Gelişim Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Bandura ve Sosyal Öğrenme Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Duygusal Gelişim 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Duygusal Gelişim 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
7 | Duygusal Zeka | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ahlak Gelişim 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
10 | Ahlak Gelişim 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Kohlberg ve Ahlak Gelişimi Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Piaget ve Ahlak Gelişimi Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Cinsel Gelişim 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
14 | Cinsel Gelişim 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Freud ve Psikoseksüel Gelişim Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |