Genel Bilgi
Kod | CGP245 |
Ad | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Mesleki Uygulama I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-8 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 12 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni CAFER EMEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilere çocuk gelişimi alanı ve okul öncesi eğitim ile ilgili mesleki deneyim kazandırmaktır. Edinilmiş olan teorik bilgilerin sınıf ortamına aktarılması ve sınıf yönetimi becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Çocukların gelişim özelliklerine uygun öğretim planı hazırlama, sınıf ortamı tasarlama ve mesleğin etik değerlerine uygun davranış kazandırma dersin temel amaçları içerisinde yer almaktadır.
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitim programının özellikleri, okul öncesi eğitim programının içeriği, okul öncesi eğitim programının felsefesi ve okul öncesi eğitim programının dayandığı gelişim kuramları, okul öncesi eğitim programına uygun eğitim akışı ve eğitim etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları Dr. Burcu Sultan ABBAK
Notlar
Okul öncesi eğitim programı kitabı (MEB)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okul öncesi eğitim programının özelliklerini, içeriğini açıklar |
ÖÇ02 | Okul öncesi eğitim programının temel felsefesini ve yararlandığı kuramları açıklar |
ÖÇ03 | Okul öncesi eğitim programına uygun eğitim akışı hazırlar. |
ÖÇ04 | Çocukların gelişim özelliklerine ve ihtiyaçlarına göre eğitim ortamı ve materyal hazırlar. |
ÖÇ05 | Çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçlarını dikkate alarak kazanım ve göstergeler seçer |
ÖÇ06 | Kazanım ve göstergelere uygun yaratıcı eğitim etkinlikleri hazırlar. |
ÖÇ07 | Eğitim etkinlikleri için uygun yöntem ve teknikleri seçer. |
ÖÇ08 | Planladığı etkinlikleri uygular |
ÖÇ09 | Uygulama sırasında sınıf yönetimi prosedürlerini uygular. |
ÖÇ10 | Edindiği mesleki bilgi ve becerilerini uygulamada ortaya çıkan sorunların çözümünde kullanır. |
ÖÇ11 |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitim programının özellikleri ve içeriği | Gözlem, verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Okul öncesi eğitim programının temel felsefesi | Gözlem, verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Okul öncesi eğitim sınıfının düzenlenmesi | Gözlem, verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
4 | Okul öncesi eğitimde yer verilen etkinlikler | Gözlem, verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Günlük eğitim planı hazırlama | Gözlem, verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Türkçe etkinliği planlama ve uygulama | Türkçe etkinliği planlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Matematik etkinliği planlama ve uygulama | Matematik etkinliği planlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Fen etkinliği planlama ve uygulama | Fen etkinliği planlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Oyun etkinliği planlama ve uygulama | Oyun etkinliği planlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Müzik etkinliği planlama ve uygulama | Müzik etkinliği planlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Hareket etkinliği planlama ve uygulama | Hareket etkinliği planlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Okuma Yazmaya Hazırlık etkinliği planlama ve uygulama | Okuma yazmaya hazırlık etkinliği planlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | Sanat etkinliği planlama ve uygulama | Sanat etkinliği planlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Drama etkinliği planlama ve uygulama | Drama etkinliği planlama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 10 | 140 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 308 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,32 | ||
AKTS | 12 AKTS |