CGP245 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Mesleki Uygulama I

12 AKTS - 2-8 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP245
Ad Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Mesleki Uygulama I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-8 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 12 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
Dersin Öğretim Elemanı Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni CAFER EMEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; öğrencilere çocuk gelişimi alanı ve okul öncesi eğitim ile ilgili mesleki deneyim kazandırmaktır. Edinilmiş olan teorik bilgilerin sınıf ortamına aktarılması ve sınıf yönetimi becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Çocukların gelişim özelliklerine uygun öğretim planı hazırlama, sınıf ortamı tasarlama ve mesleğin etik değerlerine uygun davranış kazandırma dersin temel amaçları içerisinde yer almaktadır.

Dersin İçeriği

Okul öncesi eğitim programının özellikleri, okul öncesi eğitim programının içeriği, okul öncesi eğitim programının felsefesi ve okul öncesi eğitim programının dayandığı gelişim kuramları, okul öncesi eğitim programına uygun eğitim akışı ve eğitim etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme yöntemleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları Dr. Burcu Sultan ABBAK

Notlar

Okul öncesi eğitim programı kitabı (MEB)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul öncesi eğitim programının özelliklerini, içeriğini açıklar
ÖÇ02 Okul öncesi eğitim programının temel felsefesini ve yararlandığı kuramları açıklar
ÖÇ03 Okul öncesi eğitim programına uygun eğitim akışı hazırlar.
ÖÇ04 Çocukların gelişim özelliklerine ve ihtiyaçlarına göre eğitim ortamı ve materyal hazırlar.
ÖÇ05 Çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçlarını dikkate alarak kazanım ve göstergeler seçer
ÖÇ06 Kazanım ve göstergelere uygun yaratıcı eğitim etkinlikleri hazırlar.
ÖÇ07 Eğitim etkinlikleri için uygun yöntem ve teknikleri seçer.
ÖÇ08 Planladığı etkinlikleri uygular
ÖÇ09 Uygulama sırasında sınıf yönetimi prosedürlerini uygular.
ÖÇ10 Edindiği mesleki bilgi ve becerilerini uygulamada ortaya çıkan sorunların çözümünde kullanır.
ÖÇ11


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okul öncesi eğitim programının özellikleri ve içeriği Gözlem, verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Okul öncesi eğitim programının temel felsefesi Gözlem, verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Okul öncesi eğitim sınıfının düzenlenmesi Gözlem, verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
4 Okul öncesi eğitimde yer verilen etkinlikler Gözlem, verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Günlük eğitim planı hazırlama Gözlem, verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
6 Türkçe etkinliği planlama ve uygulama Türkçe etkinliği planlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
7 Matematik etkinliği planlama ve uygulama Matematik etkinliği planlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Fen etkinliği planlama ve uygulama Fen etkinliği planlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Oyun etkinliği planlama ve uygulama Oyun etkinliği planlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Müzik etkinliği planlama ve uygulama Müzik etkinliği planlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Hareket etkinliği planlama ve uygulama Hareket etkinliği planlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Okuma Yazmaya Hazırlık etkinliği planlama ve uygulama Okuma yazmaya hazırlık etkinliği planlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Sanat etkinliği planlama ve uygulama Sanat etkinliği planlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Drama etkinliği planlama ve uygulama Drama etkinliği planlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 10 140
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 8 2 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 308
Toplam İş Yükü / 25 (s) 12,32
AKTS 12 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.02.2025 03:18