CGP242 Çocuk ve Çevre

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP242
Ad Çocuk ve Çevre
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü HABİBE ÖZER YANARKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni CAFER EMEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrencilerin çevre ve çevre ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını, çevre bilinci ve çevre sorunları hakkında farkındalık kazanmalarını, çevre eğitimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak; çevre eğitimi için materyal hazırlama becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Çevre ve ilgili kavramlar, çevre sorunları, çevre bilinci ve okul öncesi çevre eğitimi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Soydan, S. ve diğerleri.(2018). Çocuk ve Çevre. Ankara: Vize Yayıncılık.

Notlar

Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre ve çevreyle ilgili kavramları açıklar.
ÖÇ02 Çevre sorunlarını tanımlar.
ÖÇ03 Çevreyi korumanın amacını ve önemini açıklar.
ÖÇ04 Okul öncesi çevre eğitiminde öğretmene düşen sorumlulukları belirtir.
ÖÇ05 Okul öncesi çevre eğitiminde benimsenen eğitim yaklaşımlarını açıklar.
ÖÇ06 Okul öncesi çevre eğitiminde kullanmak üzere materyal hazırlar.
ÖÇ07 Çevre eğitimi kapsamında çocuklarla yürütülebilecek projeler geliştirir ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çevre ve ilgili kavramlar 1 Verilen kaynakları okuma
2 Çevre ve ilgili kavramlar 2 Verilen kaynakları okuma
3 Çevre bilinci 1 Verilen kaynakları okuma
4 Çevre bilinci 2 Verilen kaynakları okuma
5 Çevre sorunları Verilen kaynakları okuma
6 Çevre eğitimi ve önemi Verilen kaynakları okuma
7 Okul öncesinde çevre eğitimi Verilen kaynakları okuma
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlık
9 Okul öncesi çevre eğitiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar Verilen kaynakları okuma
10 Okul öncesi çevre eğitiminde yaklaşımlar Verilen kaynakları okuma
11 Okul öncesi çevre eğitiminde proje hazırlama 1 Verilen kaynakları okuma
12 Okul öncesi çevre eğitiminde proje hazırlama 2 Verilen kaynakları okuma
13 Okul öncesi çevre eğitiminde proje uygulama 3 Verilen kaynakları okuma
14 Okul öncesi çevre eğitiminde proje uygulama 4 Verilen kaynakları okuma
15 Uygulanan projelerin değerlendirilmesi Verilen kaynakları okuma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 10:50