DEN135 Mesleki Çizim

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN135
Ad Mesleki Çizim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN
Dersin Öğretim Elemanı (A Grubu) ()


Dersin Amacı / Hedefi

Birinci sınıf diş hekimliği öğrencilerine dişlerin morfolojisi hakkında ayrıntılı bilgi vermeyi amaçlamaktadır

Dersin İçeriği

Öğrencilerimizin hem teorik hem de uygulamalı çalışmalarla bilgi ve beceri kazanmalarına yardımcı olmak.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

Hüsnü Yavuzyılmaz. Diş morfolojisi ve anatomisi. Gazi basımevi 2013.Senih Çalıkkocaoğlu, Pınar Kursoğlu, Nuray Çapa. Total Protezlerin Laboratuvar İşlemleri, 2007

Notlar

kütüphane, labaratuar ve örnek çalışmalar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üç boyutlu görselleri biçimler ve bunu manipüle edilecek materyallere yansıtır.
ÖÇ02 Psikomotor becerilerini kullanarak el ve göz koordinasyonunu sağlar.
ÖÇ03 Verilen nesneyi iki boyutta etüd eder.
ÖÇ04 El-göz koordinasyonu sağlar.
ÖÇ05 El disiplini sağlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 labaratuar olanaklarının bilinmesi ve ders disiplininin açıklanması gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
2 labaratuar olanaklarının bilinmesi ve ders disiplininin açıklanmas 2 gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma
3 mesleki çizim dersi ile ilgili kuramsal bilgi ve tartışma gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
4 diş anatomisi 2 boyutlu çalışma gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
5 diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 1 gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
6 diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 2 gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 3 gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
8 diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 4 gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
9 Dönem Sınavları Labaratuar Ortamı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
10 diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 1. hafta gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 2. hafta gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap
12 diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 3. hafta gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 4. hafta gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 5. hafta gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
15 diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 6. hafta gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
16 Dönem Sınavları Labaratuar Ortamı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 12:05