DEN349 Mesleki İngilizce

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN349
Ad Mesleki İngilizce
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Belirsiz
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Diş hekimliği öğrencilerinin mesleki gelişimlerine katkıda bulunacak şekilde İngilizce öğrenimlerini sürdürmek, akademik gelişimlerini sağlamaya yönelik bir İngilizce altyapısı oluşturmak.

Dersin İçeriği

Temel düzeyde gramer, akademik sözcük bilgisi ve dental terminoloji

Dersin Ön Koşulu

Öğrencilerin B1 düzeyinde İngilizce bilgisine sahip olması önerilir

Kaynaklar

Farklı kaynaklardan derlenmiş ders notları

Notlar

Career Paths-Dentistry-Express Yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel Dilbilgisi kurallarını belirtir.
ÖÇ02 Dental terimleri ilişkilendirir.
ÖÇ03 Alanıyla ilgili makaleleri okur.
ÖÇ04 Dental dokuları, diş hekimliğinde kullanılan malzeme ve ekipmanları İngilizce tarif eder.
ÖÇ05 Akademik sözcükleri belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel dilbilgisi (Zamanlar) Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Temel dilbilgisi (can/must/should/may) Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Temel dilbilgisi (bağlaçlar/edilgen yapı) Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Dental terminolojiye giriş. Dişin anatomisi Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması
5 Dental terminolojiye giriş. Oral kavite terminolojisi, diş türleri Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması
6 Endodonti terminolojisi Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması
7 Periodonti terminolojisi Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Ortodonti terminolojisi Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
10 Restoratif diş tedavisi terminolojisi Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Protetik diş tedavisi terminolojisi Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
12 Pedodonti terminolojisi Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Ağız, diş ve çene cerrahisi terminolojisi Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Ağız, diş ve çene radyolojisi terminolojisi Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Genel tekrar Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Yılsonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 03:30