Genel Bilgi
Birim | İMAMOĞLU MESLEK YÜKSEKOKULU |
BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ PR. | |
Kod | ENF101 |
Ad | Temel Bilgi Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OB Ortak Dersler (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SELÇUK DUMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SELÇUK DUMAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere bilgisayarı temel düzeyde kullanabilme becerisi sağlamak ve bilgi teknolojileri ile temel kavramlar hakkında bilgi sahibi yapmaktır
Dersin İçeriği
Temel bilgisayar bilgisi, Bilgisayarın tarihçesi, Yazılım unsurları, Donanım unsurları, İnternet ağı, İnternet tarayıcıları, MsWord kelime işlemci programında dosya hazırlama, MsWord kelime işlemci programında şekillendirme ve ileri kelime, MsWord kelime işlemci programında işlemci uygulamaları, MsPowerPoint sunu hazırlama programında sunu hazırlama, MsPowerPoint animasyonlar ekleme ve düzenleme, Tanıtıcı materyal hazırlama, Web sitesi uygulamaları, Ms Access uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yok
Kaynaklar
https://enformatik.cu.edu.tr/cu/Dersler/compulsory-courses/temel-bilgi-teknolojileri-kullanimi
Notlar
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİM KİTABI ; Yazar-Adı: Ayşegül KOÇ ; ISBN: 9786059118545
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayarın ne olduğunu kendi cümleleriyle ifade eder |
ÖÇ02 | Yazılım unsurlarını ve donanım unsurlarını tanımlar |
ÖÇ03 | İnternet ağı ve web tarayıcılarını açıklar |
ÖÇ04 | Ms Word kelime işlemci programında dosya hazırlar |
ÖÇ05 | Ms Excell programında dosya hazırlar |
ÖÇ06 | Ms Powerpoint sunu hazırlama programında sunu hazırlar |
ÖÇ07 | İşletim sistemlerini ifade eder |
ÖÇ08 | Web sitesi uygulamalarını tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz-düzenleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel bilgisayar bilgisi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Bilgisayarın tarihçesi, | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Yazılım unsurları, | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Donanım unsurları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İnternet ağı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İnternet tarayıcıları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | MsWord kelime işlemci programında dosya hazırlama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | MsWord kelime işlemci programında işlemci uygulamaları1 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | MsWord kelime işlemci programında işlemci uygulamaları2 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | MsPowerPoint sunu hazırlama programında sunu hazırlama, | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | MsPowerPoint animasyonlar ekleme ve düzenleme, | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Tanıtıcı materyal hazırlama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Web sitesi uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ms Access uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |