Genel Bilgi
| Birim | İMAMOĞLU MESLEK YÜKSEKOKULU |
| BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ PR. | |
| Kod | IBT120 |
| Ad | İşletme Yönetimi I |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Meltem ÖZBAY |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Meltem ÖZBAY
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşletme kurma ve işletmeyi geliştirme işlemleri ile ilgili yeterlikleri kazandırmak
Dersin İçeriği
Temel ekonomik göstergeleri analiz etmek; İş yeri kurma fikrini oluşturmak; İş yeri kuruluş işlemlerini yürütmek; İş yerini faaliyete açmak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İşletme yönetimi 1 ders notları
Notlar
İşletme Yönetimi Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur |
| ÖÇ02 | Temel ekonomik göstergeleri analiz eder |
| ÖÇ03 | İş yeri kurma fikrini oluşturur |
| ÖÇ04 | iş yeri kuruluş işlemlerini yürütür |
| ÖÇ05 | İş yerini faaliyete açar ve işletmeleri sınıflandırır |
| ÖÇ06 | İşletmelerin amaç ve faaliyetlerini tanımlar |
| ÖÇ07 | Piyasa kavramını öğrenir ve rekabet açısından işletmeleri sınıflandırır |
| ÖÇ08 | Girişimciliğin ülkeler için önemini ve faydalarını tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz-düzenleme becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 5 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 4 |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Mikroekonomik Verileri Takip Etmek | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Makroekonomik Göstergeleri Analiz Etmek | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Pazardaki Boşlukları Tespit Etmek | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Yatırım Alternatiflerini Değerlendirerek En Uygun Olanını Seçmek | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Yapılabilirlik Çalışmalarını Yürütmek | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | İşletmenin Çevresini Tanımak | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Talep Analizi ve Tahmini Yapmak İşletmenin Kuruluş Yerini Belirlemek | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | İşletmenin Hukuksal Yapısını Belirlemek | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | İş yerinin Kapasitesini Belirlemek Toplam Yatırım Maliyetini Belirleyerek Finansmanını Sağlamak | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Tahmini Gelir-Gider Hesabını Yapmak | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | İş yeri Planı Yapmak | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Yatırımın Kurulum İşlemlerini Yürütmek | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Uygun yapıyı oluşturup iş yerini açmak | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Üretim planı yapmak | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||