IBT214 Sayısal Elektronik

4 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IBT214
Ad Sayısal Elektronik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MEHPEYKER KOCAKOÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. MEHPEYKER KOCAKOÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrencinin, sayısal elektronik ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Sayı Sistemleri ve Kapılar Sayı Sistemlerinde Sadeleştirme İşlemleri Kodlama ve Kodlayıcılar, Multiplexer Demultiplexer, Aritmetik Devreler Osilatör Ardışıl Devreler Ardışıl Devreler Flip- Flop Sayıcılar Flip- Flop Sayıcılar Sayıcı Kodlama Kaydediciler Kaydırmalı Kaydediciler, Diğer kaydediciler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

(Demirel, 2015)- Yrd.Doç.Dr.Hüseyin Demirel, Temel ve İleri Düzeyde Dijital Elektronik, Birsen Yayınevi,2.Baskı, 2015.

Notlar

sayısal elektronik ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel mantık devrelerini öğrenir ve mantık devrelerini yapar
ÖÇ02 Birleşik devrelerle çalışır
ÖÇ03 Flip flop ve ardışıl devrelerle çalışır
ÖÇ04 Sayıcılarla çalışma yapar ve Kaydedicilerle çalışma yapar
ÖÇ05 Entegrelerle devre tasarımı yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz-düzenleme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sayı Sistemleri ve Kapılar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Sayı Sistemlerinde Sadeleştirme İşlemleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Kodlama ve Kodlayıcılar, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Multiplexer Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Demultiplexer, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Aritmetik Devreler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Osilatör Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Osilatör 2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Ardışıl Devreler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Ardışıl Devreler 2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Flip- Flop Sayıcılar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Entegre devreler ve bu devrelerin kullanılması Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Sayıcı Kodlama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Kaydediciler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 11:35