Genel Bilgi
Kod | TBB530 |
Ad | Tarım ve Yerbilimlerinde Kil Minerallerinin Önemi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi KEMAL YALÇIN GÜLÜT |
Dersin Amacı / Hedefi
Toprak özellikleri ve kil teknolojisi üzerine kil yüzey kimyasının rolünü ortaya koymaktır.
Dersin İçeriği
1-) Toprakta kil mineralleri 2-) Disperse kil minerallerinin yapısı 3-)Kil yüzeyindeki İnteraksiyonlar 4-) Kil süspansiyonlarının kalloidal stabilitesi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Kil ve Kil Mineraller.
Notlar
Toprak Mineralojisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme ile diğer alanlar arasındaki etkileşimi kavrar |
ÖÇ02 | Kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe dökme noktasında donanımını artırır |
ÖÇ03 | Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek bir araştırma planlar/uygular veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur |
ÖÇ04 | Alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kil minerallerinin toprak verimliliğine etkisi, | Ders notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Kil minerallerinin toprak sınıflandırılmasında ölçüt olarak kullanımı 1. | Ders notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Kil minerallerinin toprak sınıflandırılmasında ölçüt olarak kullanımı 2. | Ders notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Kil minerallerinin toprakta katyon ve anyon alımı ile ilişkileri, | Ders notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Kil minerallerinin topraktaki fosfor alımı ile ilişkileri, | Ders notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Kil minerallerinin topraktaki potasyum alımı ile ilişkileri, | Ders notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Kil minerallerinin topraktaki amonyum alımı ile ilişkileri, | Ders notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Bölge topraklarının Mineralojik kapsamları 1 | Ders notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Bölge topraklarının Mineralojik kapsamları2 | Ders notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Smektit miktarının zemin için önemi | Ders notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | İllit miktarının zemin için önemi | Ders notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Kaolinit miktarının zemin için önemi | Ders notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Bölge topraklarının zemin davranışları 1 | Ders notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Bölge topraklarının zemin davranışları 2 | Ders notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |