Genel Bilgi
Kod | TBB521 |
Ad | Toprakların Tarımsal Değerlendirilmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Yakup Kenan KOCA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Yakup Kenan KOCA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Toprakların morfolojik, fiziksel, kimyasal ve mineralojik özelliklerine ilişkin verilerin yorumuyla, kök gelişimi, havalanma, su tutma kapasitesi, besin elementleri statüsü, erozyona duyarlılık, tohum yatağı hazırlığı, işlenebilirlik gibi toprak kalitesi parametrelerinin değerlendirilmesi.
Dersin İçeriği
Arazilerin köklenmeye elverişliliği, su tutma kapasitesi, havalanması, bitki besin elementleri statüsü, erozyona duyarlılığı, tohum yatağı hazırlığı,ve işlenebilirlik gibi toprak kalitesi parametreleri mevcut morfolojik ve analitik veriler ışınıda ayrı ayrı değerlendirmesi yapılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Basılmamış ders notları öğrenciye verilmektedir.
Notlar
3083 SAYILI KANUN UYGULAMALARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprakların morfolojik fiziksel ve kimyasal özelliklerinden yararlanarak kök gelişmesine elverişliliğini tahmin eder |
ÖÇ02 | Toprakların morfolojik fiziksel ve kimyasal özelliklerinden yararlanarak havalma durumunu tahmin eder |
ÖÇ03 | Toprakların morfolojik fiziksel ve kimyasal özelliklerinden yararlanarak verimliliğini tahmin eder |
ÖÇ04 | Toprakların morfolojik fiziksel ve kimyasal özelliklerinden yararlanarakyarayışlı su tutma kapasitesini tahmin eder |
ÖÇ05 | Toprakların morfolojik fiziksel ve kimyasal özelliklerinden yararlanarak su ce rüzgar erozyonu riskini tahmin eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Arazi karakteristiği arazi niteliği kavramları | İlk hafta olduğundan dolayı herhangi bir ön hazırlık bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kök gelişimine elverişliliğin değerlendirilmesi | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Havalanmaya elverişliliğin değerlendirilmesi | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Su tutma kapasitesinin değerlendirilmesi | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Besin elementleri statüsünün değerlendirilmesi | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Su erozyonu riskinin değerlendirilmesi | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Rüzgar erozyonu riskinin değerlendirilmesi | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Taşıma kapasitesinin değerlendirilmesi | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
10 | Tohum yatağı hazırlığı ve toprak işlemeye uygunluğun değerlendirilmesi | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
11 | Kök gelişimine elverişliliğin değerlendirilmesine ilişkin uygulamalar | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Havalanmaya elverişliliğin değerlendirilmesine ilişkin uygulamalar | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Su tutma kapasitesinin değerlendirilmesine ilişkin uygulamalar | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
14 | Besin elementleri statüsünün değerlendirilmesine ilişkin uygulamalar | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
15 | Su ve rüzgar erozyonu riskinin değerlendirilmesine ilişkin uygulamalar | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyu işlenen tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyu işlenen tüm konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |