Genel Bilgi
Kod | BPP264 |
Ad | Mobil Programlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MESUT ÖZONUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda öğrenciler Flutter kullanarak mobil uygulama geliştirmeye istekli hale gelebilecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında flutterin avantajları ve kurulum, widget temelleri, türleri ve yapısı, layout yerleşimi, türleri ve tasarımı, form oluşturma, verileri doğrulama ve işleme, navigasyon ve sayfa yönetimi, sayfalar arası geçiş, navigasyon türleri ve geri dönüş değerleri, temel depolama yöntemleri, görsel tasarım ve görsel varlıkları kullanma, kullanıcı etkileşimleri ve hareketler ve animasyonlar, durum yönetimi, api entegrasyonu, hata ayıklama ve test yaklaşımları, yayınlama ve dağıtım, firebase kullanımı, proje geliştirme ve sunum ile ilgili bilgiler yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mobil Programlama Ders Sunu/Notu
Notlar
Ürtekin, C. (2022) Flutter ile Mobil Uygulama Geliştirme
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Flutter'ın temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Temel widget türlerini sıralar. |
ÖÇ03 | Farklı layout türlerini kullanarak widget'ları yerleştirir. |
ÖÇ04 | Basit bir form oluşturur. |
ÖÇ05 | Sayfalar arası navigasyon işlemleri gerçekleştirir. |
ÖÇ06 | Görsel varlıkları uygulamaya ekler. |
ÖÇ07 | Temel kullanıcı etkileşimleri oluşturur. |
ÖÇ08 | Provider kullanarak basit durum yönetimi işlemleri gerçekleştirir. |
ÖÇ09 | HTTP istekleri oluşturarak API'den veri alır. |
ÖÇ10 | Flutter hata ayıklama araçlarını kullanarak varsa kod hatalarını düzeltir. |
ÖÇ11 | Temel test yaklaşımlarını kullanarak uygulamalarını test eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ile ilgili temel bilgiye sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Flutter'e Giriş ve Kurulum | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Widget Temelleri | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
3 | Layout ve Widget Yerleşimi | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | Formlar ve Giriş Verileri | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
5 | Navigasyon ve Sayfa Yönetimi | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
6 | Temel Depolama Yöntemleri | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | Görsel Tasarım ve Görseller | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Uygulama yaparak konulara çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kullanıcı Etkileşimi ve Hareketler | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Durum Yönetimi | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
11 | API Entegrasyonu (Temel Düzey) | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Hata Ayıklama ve Test | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Yayınlama ve Dağıtım | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Gelişmiş Konulara Giriş | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | Proje Geliştirme ve Sunum | Derste sunum yapılması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama yaparak konulara çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama yaparak konulara çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |