EBE710 Uzmanlık Alan Dersi

5 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE710
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ŞULE GÖKYILDIZ SÜRÜCÜ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. EBRU GÖZÜYEŞİL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SULTAN ALAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MELTEM AKBAŞ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin ebelik alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Ebelik alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılmasını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu

Kaynaklar

https://library.cu.edu.tr/

Notlar

https://library.cu.edu.tr/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir.
ÖÇ02 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler
ÖÇ03 Alanıyla ilgili Türkiye de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler.
ÖÇ04 Çalışacağı konu alanını belirler.
ÖÇ05 Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler.
ÖÇ06 Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler.
ÖÇ07 Araştırma problemini belirler.
ÖÇ08 Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar.
ÖÇ09 Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler.
ÖÇ10 Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar.
ÖÇ11 Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
3 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları-2 Okuma, araştırma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma
4 Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması Okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
5 Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması-2 Okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi Okuma, araştırma, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme Okuma, araştırma, değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Araştırma probleminin belirlenmesi Okuma, araştırma, değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi Okuma, araştırma, değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
11 Örneklemin belirlenmesi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması Okuma, araştırma, değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Ön çalışmayı değerlendirerek ana çalışmanın planlanması Okuma, araştırma, değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. Okuma, tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 133
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,32
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 01:58