Genel Bilgi
Kod | KGS202 |
Ad | Kalite Güvencesi ve Standartları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; iş hayatında kalite güvencesi ve standartları ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmıştır
Dersin İçeriği
Kalite Kavramı, Standart ve Standardizasyon, Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi, Yönetim kalitesi ve standartları, Yönetim kalitesi ve standartları, Çevre standartları, Kalite yönetim sistemi modelleri, Stratejik yönetim, Yönetime katılma, Süreç yönetim sistemi, Kaynak yönetimi sistemi, EFQM mükemmellik modeli, Üretimde kalite kontrolü, Muayene ve örnekleme, Toplam kalite kontrol, Kontrol Diyagramları, İstatistiksel Dağılımlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kalite Güvence Standartları kitabı (Prof.Dr. İrfan ÇAĞLAR, Yrd.Doç.Dr. Saliha Koç Nobel Yayınevi)
Notlar
ders notu, ılgın özşahinoğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalite Yönetim Sistemlerini tanır. |
ÖÇ02 | Kalite Yönetim Sisteminin Altyapısını Oluşturur. |
ÖÇ03 | Toplam Kalite Yöntemini tanımlar. |
ÖÇ04 | Kalite Standartlarını Uygular. |
ÖÇ05 | İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygular. |
ÖÇ06 | toplam kalite yönetimini belirler |
ÖÇ07 | kalite kontrol yöntemlerini tanımlar. |
ÖÇ08 | dönem ortası ara sınavı zamanı. |
ÖÇ09 | toplam kalite standartlarını belirler. |
ÖÇ10 | kalite kontrol yaklaşımlarını kavrar |
ÖÇ11 | kalite maliyetlerini kavrar ve öğrenir. |
ÖÇ12 | kalitenin boyutlarını belirler |
ÖÇ13 | Standart çeşitlerini öğrenir |
ÖÇ14 | süreç tabanlı kalite yönetim sistemini öğrenir. |
ÖÇ15 | dönem sonu final sınavı . |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalite Kavramı Standart ve Standardizasyon | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Standardizasyonun Amaçları Standardizasyonun Faydaları Standart Çeşitleri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Standardizasyon ve verimlilik Ulusal ve Uluslararası Standardizasyon Kuruluşları | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yönetim kalitesi ve standartları Çevre standartları | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Çevre standartları Kalite yönetim sistemi modelleri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | stratejik yönetim Kalite yönetim sistemi modelleri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | kalite ve kaynak yönetim stratejisi | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Süreç yönetim sistemi Kaynak yönetimi sistemi | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kaynak yönetimi sistemi Efqm mükemmellik modeli | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Üretimde kalite kontrolü Muayene ve örnekleme | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kalite Kontrol Kavramı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kalite Yönetimi tanımını kavrar | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Toplam Kalite Yönetimi | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | standart ve kalite yönetim tanımlarını öğrenir | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |