Genel Bilgi
Kod | ATO217 |
Ad | Kongre ve Fuar Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CANANİ YALÇİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CANANİ YALÇİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, turizm endüstrisinde toplantı organizasyonlarının öneminin, ulusal ve uluslar arası kongre turizminin özelliklerinin, toplantı organizasyonunda bulunan kurum ve kuruluşların çalışmalarının, tanıtım ve pazarlama stratejilerinin öğrenciler tarafından kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Toplantı turizmi, toplantı pazarı, şirket ve dernek toplantı pazarları, toplantı planlama süreci, otellerde pazarlama hazırlıkları, tutundurma çalışmaları, fuar organizasyonları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Yusuf Akmankuy, Kongre ve Fuar Yon. 2- MEGEP Kongre ve Fuarcılık
Notlar
DTÖ, ICCA vb. sektör raporları ve internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplantı organizasyonu gerçekleştirecek olan kurum ve kuruluşların hazırlık aşamalarındaki tekniklerini ve süreçlerinin uygulamasını sıralar. |
ÖÇ02 | Dünyada ve Türkiye'deki toplantı turizminin sosyal, ekonomik ve kültürel boyutlarını, toplantı organizasyonlarının yönetimini açıklar. |
ÖÇ03 | Kongre ve fuar organizasyonu için ön hazırlık yapar. |
ÖÇ04 | Kongre ve fuar organizasyon turizm etkinlikleri açısından analiz eder. |
ÖÇ05 | Kongre ve fuar organizasyonu işlemlerini planlar |
ÖÇ06 | Toplantı organizasyonlarında ortaya çıkan sorunların çözümünde ekip üuesi olarak sorumluluk üstlenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri ve hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde bilgileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili konaklama, seyahat acenteleri, yiyecek içecek vb işletmelerde yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde sahip oldukları bilgileri uygularlar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği sorumlulukları müşteri tatminini temelinde yerine getirirler. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında hizmet sürecindeki fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri kullanırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği görev ve sorumlulukları çalışma ortamının gerektirdiği dinamiklere göre hem bireysel olarak hem de takım üyesi olarak yaparlar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili teknik ve mesleki yenilikleri karşılaşacağı olağan ve olağanüstü sorunlara çözümünde kullanırlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili bilgi ve becerilerini olarak örgüt üyelerinin mesleki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve objektif performans değerlendirilmesinde kullanırlar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler Mesleği ile ilgili yenilikleri hayat boyu öğrenmenin bilinci ile takip edip durum analizi yaparak sahip oldukları bilgi ve becerileri ve geliştirirler. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleki özgüven, bilgi ve becerisi ile sahip olduğu kaynakları yönetirler. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler Turizm alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler yasal mevzuat (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel etik değerler, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ve doğal çevrenin korunması ile ilgili kurallara göre mesleğini icra ederler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler kültürel ve etik değerler, sosyal adalet ve sorumluluk bilinci ile, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerinin, toplumun alanla ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarının bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliğinin temel faaliyeti olan hizmet üretim sürecinin gerektirdiği kişisel niteliklere ve dinamizme sahiptirler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımlanması, konular hakkında genel bilgilendirme, toplantı turizmine kısa giriş | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Toplantı turizmi, önemi ve kapsamı | Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Toplantı pazarı | Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Toplantı pazarının satın alma davranışı | Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Toplantı organizatörleri planlama ve yönetimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Oteller açısından toplantı yönetimleri | Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Örnek toplantı türleri incelemesi | Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Toplantı pazarları ve ön hazırlık safhaları | Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Toplantı pazarına dönük tutundurma çabaları | Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
11 | Toplantı öncesi sırası ve sonrasında otel işletmesi tarafından yapılacak işler | Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Genel olarak Fuar ve fuarcılık. | Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Fuar organizasyonu | Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | fuar türleri ve örnek incelemesi | Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
15 | Kongre-toplantı ve fuar ziyareti | Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dijital kaynak taraması ve ders materyallerinde konu hakkında ön bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |