Genel Bilgi
Kod | YDT209 |
Ad | Türkiye Ekonomisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZGÜR YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ÖZGÜR YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye'de uygulanan iktisat politikaları ve uygulama sonuçları kapsamında ekonomik gelişimin analizi.
Dersin İçeriği
Türkiye'nin dönemsel ekonomik analizi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Prof. Dr. Seyhun Doğan, Türkiye Ekonomisi, İstanbul Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları
Notlar
Dijital Kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cumhuriyetin kuruluş yılları öncesi ekonomik durumu açıklar |
ÖÇ02 | Türkiye ekonomisini dönemsel olarak analiz eder. |
ÖÇ03 | Türkiye ekonomisinin dönemler arasındaki farklılıklarını ayırt eder. |
ÖÇ04 | Türkiye ekonomisinde gözlenen önemli değişme ve gelişme süreçlerini uluslararası politik ve ekonomik kırılmalara göre değerlendirir. |
ÖÇ05 | Türkiye ekonomisinin güncel yapısal sorunlarının tarihsel, toplumsal ve siyasi kökenleri açısından değerlendirir. |
ÖÇ06 | Türkiye ekonomisinin tarihsel süreç içinde gelişimi açıklar. |
ÖÇ07 | Türkiyenin sosyo-ekonomik kalkınma sürecinde bireysel sorumluluklar hakkında tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler dış ticaret alanında işletme, iktisat, muhasebe, temel hukuk, dış ticaret mevzuatı ve işlemlerine ilişkin temel kavramları açıklarlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler dış ticaret alanında sahip olduğu mesleki bilgileri, karar alma, uygulama ve davranış süreçlerinde kullanırlar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler dış ticaret alanındaki dinamikleri bilirler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler dış ticaret alanındaki bilgi ve becerileri ile mesleki görev ve sorumlulukları icra ederler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler dış ticaret alanındaki sorunların çözümünde için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler dış ticaret alanının dinamik yapısına uygun olarak hayat boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptirler. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler dış ticaret alanında ortaya çıkan değişimlere uyum için mesleki bilgi ve becerilerini geliştirirler. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler dış ticaret alanında düşüncelerini, önerilerini mesleki bilgi ve becerilerini iletişim sürecinde ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları ekip çalışmasına uygun olarak icra ederler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları icra edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olurlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları icra edebilecek düzeyde bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araç ve teknikleri kullanırlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları toplumsal kurallara uygun olarak icra ederler. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler girişimci kimliği ile dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumluluklarını evrensel insani değerlere uygun icra ederler. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumluluklarını Atatürk İlke ve İnklapları'nın hedeflerine uygun olarak icra ederler. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Cumhuriyetin Kuruluş Yılları Öncesi Ekonomik Durum | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 1923-1929: Cumhuriyetin Kuruluş Yılları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 1930-1939: Devletçilik Dönemi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | 1940-1949: İkinci Dünya Savaşı Yılları ve Sonrası | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 1950-1960: Liberal Ekonomi Politikaları ve Dış Ticarette Kontrol Politikalarına Dönüş (1) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | 1950-1960: Liberal Ekonomi Politikaları ve Dış Ticarette Kontrol Politikalarına Dönüş (2) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 1960-1980: Planlı Kalkınma Dönemi (1) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 1960-1980: Planlı Kalkınma Dönemi (2) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 1980-1989: İhracata Dayalı Sanayileşme Modeli ve Piyasa Ekonomisine Yönelik Yapısal Değişim Süreci (1) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | 1980-1989: İhracata Dayalı Sanayileşme Modeli ve Piyasa Ekonomisine Yönelik Yapısal Değişim Süreci (2) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 1990'lı Yıllarda Sermaye Hareketlerinin Liberalleşmesi Süreci ve Konjonktürel Politikalar (1) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | 1990'lı Yıllarda Sermaye Hareketlerinin Liberalleşmesi Süreci ve Konjonktürel Politikalar (2) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | 2000'li Yıllar (1) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 2000'li Yıllar (2) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |