Genel Bilgi
Kod | YOT131 |
Ad | Bitkisel Üretim İlkeleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BİLGE BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BİLGE BOZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin; bitkisel üretime ilişkin temel kavramları benimsemesini, bahçe bitkileri ve tarla bitkilerinde temel olan ekim-dikim, toprak işleme, sulama, gübreleme, hastalık, zararlı ve yabancı otlarla mücadele, budama ve hasat konularını kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bahçe bitkileri ve tarla bitkilerinin sınıflandırılması ve önemi. Bahçe ve tarla bitkilerinin biyolojik özellikleri. Bitkilerde çoğaltma. Bitkisel üretimde toprak işleme, ekim dikim, sulama, gübreleme, hastalık, zararlı ve yabancı otlarla mücadele, budama, hasat.
Dersin Ön Koşulu
bitkisel uretim ile ilgili arastirma yapilabilir
Kaynaklar
genel bahce bitkileri kitabi ankara universitesi, ziraat fakultesi yayinlari yayin no:1645 ders kitabi: 596
Notlar
Dijital Kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkisel üretim ile ilgili temel bilgileri açıklar. |
ÖÇ02 | Bahçe bitkilerini sınıflar. |
ÖÇ03 | Tarla bitkilerini sınıflar. |
ÖÇ04 | Bahçe bitkilerine ait bitkisel üretim tekniklerini açıklar |
ÖÇ05 | Tarla bitkilerine ait bitkisel üretim tekniklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Generatif çoğaltma | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Sebzelerde tohumla çoğaltma | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Bitki organları ile vegetatif çoğaltma | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Rizom ile çoğaltma | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Yumru ile çoğaltma | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Soğanlarla çoğaltma | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Daldırma ile çoğaltma ve avantajları | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çelikle çoğaltma | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Göz aşısı çeşitleri | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Göz aşısı yapılması gereken durumlar | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Kalem aşıları çeşitleri | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Kalem aşılarının avantajları | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Doku kültürü ile çoğaltma | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bitkisel üretimde doku kültürü | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Final sınavı | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders notları, ders kaynak kitabı ve dijital materyal taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |