YOT139 Genel Seracılık ve Mekanizasyon

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YOT139
Ad Genel Seracılık ve Mekanizasyon
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BİLGE BOZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. BİLGE BOZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin; genel seracilik ve mekanizasyon konularinda bilgi sahibi olmalarini saglamayi amaclamaktadir.

Dersin İçeriği

Yetistirelen bitkilerin, kapali ortam yaratilarak ve tum teknolojik yenilikler kullanilarak, uretimin yapilamadigi donemlerde uretim yapabilmek icin sunulan yenilikler anlatilmaktadir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Prof. Dr. Ayşe GÜL, Doç. Dr. Erkan YASLIOĞLU, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali DAYIOĞLU, ÖRTÜALTI ÜRETİM SİSTEMLERİ, Anadolu AÖF yayınları

Notlar

Dijital Kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Örtüaltı yetiştiriciliğin önemini açıklar.
ÖÇ02 Cam sera ve plastik örtülü seraları açıklar.
ÖÇ03 Serada tarımsal üretim işlemlerini yapar.
ÖÇ04 Ekonomik açıdan seralarda üretimi yapılacak tarımsal bitki türleri ve özelliklerini tartışır.
ÖÇ05 Serada sulama, drenaj sistemlerini açıklar.
ÖÇ06 Sera kurulum proje sürecini yönetir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seranın tanımı ve ekonomideki önemi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Seraların sınıflandırılması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tüneller Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Fide Üretim Yastıkları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yüzey örtücüler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Seraların ve tünellerin kurulması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Seraların ısıtılması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Seraların havalandırılması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Seralarda ışıklandırma ve gölgeleme Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Serada Sebze yetiştiriciliği Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Serada hıyar yetiştiriciliği Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Serada domates yetiştiriciliği Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Serada süs bitkisi yetiştiriciliği Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Seranın bakımı ve onarımı Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Final sınavı Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 02:57