YOT141 Bitki Koruma I

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YOT141
Ad Bitki Koruma I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilerin organik tarımın tüm uygulamalarında agro-ekosistemdeki çeşitliliği ve döngüleri geliştirebilecek, tüm varlıklara eşit ve sağlıklı yaşam koşullarını sağlayacak ve kararların alınmasında özen gösterebilecek temel bilgi ve becerileri kazanmasıdır.

Dersin İçeriği

Nematoda, Annelida, Mollusca, Arthropoda (Arachnida, Insecta), Chordata şubelerine bağlı zararlı ve yararlıların, tanınmaları, biyolojileri, zarar şekilleri hakkında genel bilgiler, Tarımsal zararlılara karşı kullanılan savaş yöntemleri,Bitkilerde hastalık kavramı ve tanımı, hastalık belirtileri nelerdir,Bitkilerde hastalık nedenleri,Cansız hastalık etkenleri, yabancı otlar,Canlı hastalık etmenleri,Bitki patojeni virusların, Bitki patojeni prokaryotların, Bitki patojeni fungusların genel özellikleri, bitkilerde oluşturdukları belirtiler, Bitki hastalıklarıyla savaşım yöntemleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Prof.Dr. Fatma SARA DOLAR, FİTOPATOLOJİ, AÖF yayınları 2. Prof.Dr. İsmail KARACA, ENTOMOLOJİ, AÖF yayınları

Notlar

Dijital Kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki Koruma ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Nematoda, Annelida, Mollusca, Arthropoda (Arachnida, Insecta), Chordata şubelerine bağlı hayvansal zararlı türlerini bilir.
ÖÇ03 Bitkilere zarar veren yabancı otları bilir.
ÖÇ04 Yabancı otlarla mücadele yöntemlerini ana hatlarıyla açıklar.
ÖÇ05 Bitkilerde yabancı otların neden olduğu hastalıkları bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki Koruma, zararlı ve yararlı tür kavramları, Nematoda şubesinin genel özellikleri, biyolojileri, zarar şekilleri İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Annelida, Mollusca ve Chordata şubelerinin genel özellikleri, biyolojileri, zarar şekilleri İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Acarina altsınıfının genel özellikleri, biyolojileri ve zarar şekilleri İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Insecta sınıfının genel özellikleri, zarar ve yararları İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Insecta sınıfının önemli takımları ve biyolojileri İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Tarımsal zararlılara karşı kullanılan savaş yöntemleri İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Bitkilerde hastalık kavramı ve tanımı, hastalık belirtileri nelerdir İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Bitkilerde hastalık nedenleri Cansız hastalık etkenleri Yabancı otlar İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Canlı hastalık etmenleri Bitki patojeni virusların genel özellikleri, bitkilerde oluşturdukları belirtiler İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Bitki patojeni prokaryotlar genel özellikleri, bitkilerde oluşturdukları belirtiler İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Bitki patojeni funguslar genel özellikleri, bitkilerde oluşturdukları belirtiler İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Bitki hastalıklarıyla geleneksel savaşım yöntemleri İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Bitki hastalıklarıyla organik tarım ilkelerine göre savaşım yöntemleri İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Dönem Araştırma Ödevi İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 02:57