YOT253 Tarımda Çevre Kirliliği

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YOT253
Ad Tarımda Çevre Kirliliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin tarım-çevre etkileşiminde ortaya çıkan çevre sorunlarını anlamalarını ve çözümleri yönünde fikir üretip, karar verebilmelerini, ilgililere öneride bulunmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Tarımın neden olduğu kirlilik tipleri.toprak,su,hava kirliliği, radyoaktif kirlilik etkileri ve korunma yolları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tarım mühendisliğinde çevre sorunları Ç.Ü.Ziraat Fakültesi genel yayın no:207, ders kitapları yayın no:65.Adana 1998

Notlar

Dijital kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarımsal üretim-çevre sorunları ilişkilerini açıklar.
ÖÇ02 Çevre sorunlarının tarımsal ekosisteme etkilerini diğer faktörlerin etkilerini açıklar.
ÖÇ03 Tarımsal faaliyetler ile çevre kirliliği arasındaki ilişkiyi yorumlar.
ÖÇ04 Çevre sorunu yaratan başlıca kirlilik kaynaklarından kaynaklanan sorunları tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarım ve çevre etkileşiminin tarihi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tarımsal faaliyetler ve çevre kirliliği Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kirlilik tipleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hava kirliliği ve tarıma olan etkileri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Birincil ve ikincil hava kirletiler ve etkileri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Su kirliliğinin tarım ve canlılar üzerine etkileri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Konuların genel tekrarı ve tartışma Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Sınava kadar anlatılan konuları tekrar edip çalışmalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
9 Toprak kirliliğinin tarım ve canlılar üzerine etkiler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Pestisit kullanımı ve meydana getirdiği kirliliğin tarıma ve çevreye etkisi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Radyoaktif kirlilik kaynakları ve tarıma olan etkileri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Gürültü kirliliğinin tarım ve çevreye olan etkileri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Çevre sorunlarında genel çözüm yolları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
14 Çevre etki değerlendirme (Ç.E.D) Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Çevre kirliliğini önlemek için uygulanan tarımsal faaliyetler. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 02:58