YOT240 Küresel İklim Değişikliği

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YOT240
Ad Küresel İklim Değişikliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BİLGE BOZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. BİLGE BOZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İklim değişikliğinin nedenlerinin ve sonuçlarının ve olumsuz etkilere karşı alınacak önlemleri öğretmektir.

Dersin İçeriği

İklim ve iklimi oluşturan faktörler, sera etkisi, sera gazları, sera gazları emisyonlarının belirlenmesi, karbon döngüsü, iklim değişikliğinin tahmini, iklim modelleri, iklim değişikliğinin etkileri (deniz seviyesi yükselmesi, sıcaklık artışları, biyoçeşitlilik), sektörlere etkileri (tarım, ormancılık, sağlık, enerji, turizm), iklim değişikliğinin politik boyutu, IPCC, İklim değişikliğinin önlenmesi ve adaptasyon yöntemleri.

Dersin Ön Koşulu

-yok

Kaynaklar

1. Prof.Dr. Ali Savaş KOPARAL, EKOLOJİ VE ÇEVRE BİLGİSİ, Anadolu Aöf yayınları 2. Burhan HEKİMOĞLU, Mustafa ALTINDEĞER, KÜRESEL ISINMA VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ

Notlar

Dijital kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Atmosferin genel yapısı ve işleyişini açıklar
ÖÇ02 İklim ve hava olayları arasındaki farkı ve bağlantıyı ilişkilendirir.
ÖÇ03 Dünya üzerindeki iklimlerin özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 İklim özellikleri ile su toprak, bitki örtüsü ve canlıların yaşam faaliyetleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ05 Küresel ısınmanın temel nedenlerini tartışır.
ÖÇ06 Küresel iklim değişimlerinin nedenlerini ve sonuçları tartışır
ÖÇ07 Çevre kirliliği ile küresel ısınma arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
ÖÇ08 Küresel ısınmaya karşı alınacak önlenleri yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hava olayları ve iklim ile ilgili tanımlar, iklim gözlemleri ve çeşitleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Atmosfer ve özellikleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Enerji, ısı ve sıcaklık Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Buharlaşma, nem, yoğunlaşma Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yağış Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Hava basıncı Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Rüzgar Oluşumu ve Özellikleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hava kütleleri, cepheler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 İklim ve tarımsal üretime etkileri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Ekstrem hava olayları ve etkileri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kuraklık, rüzgar ve yağış erozyonu ve çölleşme Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Seller, taşkınlar ve fırtınalar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 İklim değişikliği ve etkileri ile bunların belirlenmesinde uygulanan yöntem ve analizler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Öğrenci performans ödev sunumları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 02:58