Genel Bilgi
Kod | YOT252 |
Ad | Tarımda Girişimcilik ve İnovasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere girişimcilik süreçleri hakkında temel kavramları, uygulamaya yönelik örnek olay çalışmalarının analiz edilmesi ile bu alanında alternatif bir kariyer seçeneği sunmak
Dersin İçeriği
Girişimcilik ve girişimcilik kavramları, tarımsal girişimciliğin gelişimi, girişimciliğin ekonomik gelişime katkısı, Girişimcilik kriterleri, özellikler ve beceriler, girişimcilikte yaratıcılık ve inovasyon, girişimcilik koşul ve ilkeleri, girişimcilikte karar alma süreci ve aşamaları, girişimcilikte finansman kuruluş ve kaynakları, girişimciliğin avantaj ve dezavantajları, girişimciliği etkileyen faktörler, girişimcilik mevzuatı ve teşvikler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Prof. Dr. B. Zafer ERDOĞAN, KOSGEB Girişimcilik El Kitabı, https://www.kosgeb.gov.tr/Content/Upload/Dosya/Bagimsiz/GEK.pdf Erişim tarihi 10 Mayıs 2023.
Notlar
Dijital materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimciliğin temel kavramlarını bilir |
ÖÇ02 | İş kurma tekniklerini ve aşamalarını bilir. |
ÖÇ03 | Tarımsal girişimciliğin koşul ve olanaklarını tartışır |
ÖÇ04 | Tarımsal girişimcilik alanlarını açıklar |
ÖÇ05 | Tarımsal girişimcilikte karar alma sürecini ve ekonomik sonuçlarını analiz eder |
ÖÇ06 | Tarımsal işletme kuruluş ve faaliyete geçirilme süreçlerini yürütür. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimciliğie giriş | Dijtal materyallerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tarımsal Girişimcilik | Dijtal materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Tarımsal girişimcilikte iş fikirleri | Dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
4 | Tarımsal girişimcilikte yatırım fikri ve teşvikler | Dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | Tarımsal girişimcilikte fizibilite analizi | Ders notları, ders kaynakları ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | arımsal girişimcilikte fizibilite analizi II | Ders notları, ders kaynakları ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Tarımsal girişimcilikte işletme kuruluş yeri | Ders notları, ders kaynakları ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları, ders kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Tarımsal girişimcilikte üretim süreci | Ders notları, ders kaynakları ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Tarımsal girişimcilikte pazarlama süreci | Ders notları, ders kaynakları ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tarımsal girişimcilikte finansman süreci | Ders notları, ders kaynakları ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tarımsal girişimcilikte hukuki süreç | Ders notları, ders kaynakları ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tarımsal girişimcilikte örnek olay çalışması I | Ders notları, ders kaynakları ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
14 | Tarımsal girişimcilikte örnek olay çalışması II | Ders notları, ders kaynakları ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
15 | Tarımsal girişimcilikte örnek olay çalışması III | Ders notları, ders kaynakları ve dijital materyal taraması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları, ders kaynakları ve dijital materyal taraması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,52 | ||
AKTS | 3 AKTS |