Genel Bilgi
Kod | ABL505 |
Ad | Ölüm Sonrası Değişiklikler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Kenan KAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; Agoni, somatik ölüm, sellüler ölüm, Postmortem değişikliklerin meydana geliş mekanizmaları ve bunlara etkili faktörler ile Postmortem Interval ve Konu ve ilgili yasalar, içtihatlar ve sağlık görevlilerinin hukuki sorumlulukları hakkında öğrencinin tam bilgi sahibi olarak süreç yönetimi becerisini kazanmasıdır.
Dersin İçeriği
Agoni, somatik ölüm, sellüler ölüm, Postmortem değişikliklerin meydana geliş mekanizmaları ve bunlara etkili faktörler ile Postmortem Interval ve Konu ve ilgili yasalar, içtihatlar ve sağlık görevlilerinin hukuki sorumlulukları incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Adli tıp ders notları
Notlar
güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Agoni, somatik ölüm, sellüler ölüm |
ÖÇ02 | Postmortem değişikliklerin meydana geliş mekanizmaları ve bunlara etkili faktörler |
ÖÇ03 | Çok erken postmortem değişiklikler, saptanma yöntemleri, postmortem interval tayini |
ÖÇ04 | Erken ve geç dönem postmortem değişiklikler |
ÖÇ05 | Postmortem interval tayini değeri ve güvenilirliği |
ÖÇ06 | Sağlık görevlilerinin hukuki sorumlulukları |
ÖÇ07 | Konu ile ilgili yasalar ve içtihatlar |
ÖÇ08 | Defin Ruhsatı ve Mezar Açma Kavramları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Agoni, somatik ölüm, sellüler ölüm. | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Postmortem değişikliklerin meydana geliş mekanizmaları ve bunlara etkili faktörler. | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Çok erken postmortem değişiklikler, saptanma yöntemleri, postmortem interval tayininde önemi. | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Erken dönem postmortem değişiklikler, saptanma yöntemleri, postmortem interval tayininde önemi. | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | Geç dönem postmortem değişiklikler, saptanma yöntemleri, postmortem interval tayininde önemi. | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Özel Postmortem Değişiklikler ve Önemi | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Postmortem interval tayini değeri ve güvenilirliği. | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Sağlık görevlilerinin hukuki sorumlulukları. | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Konu ile ilgili yasalar, içtihatlar | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Defin Ruhsatı ve Mezar Açma Kavramları | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
12 | Postmortem Kimya ve Önemi | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Moleküler ve Enzimatik Değişiklikler | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Postmortem Değişiklikler ve Olay Yeri İncelemesindeki Önemi | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
15 | Postmortem Değişiklikler ve Adli Raporlar | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
16 | Genel değerlendirme | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Adli Tıp ve Temel Patoloji Ders Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |