ABL532 Mağdur ve Fail Yetikinler ve Ruhsal Hastalıklar

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL532
Ad Mağdur ve Fail Yetikinler ve Ruhsal Hastalıklar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUNAY FIRAT


Dersin Amacı / Hedefi

Ruh Sağlığı ve Hastalıkları biliminin kapsamında yer alan temel kavramlar, yaklaşımlar ve bozuklarını bilerek Adli Tıp uygulamalarına katkı sağlamak ve fiziksel, sosyal ve psikolojik/psikiyatrik yönde bütüncül ve insancıl anlayış geliştirmeye yönelik bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Ruh sağlığı ve hastalıklarına ilişkin teorik bilginin anlatım, tartışma, adli olgu tartışmaları ve mağdur /fail açısından hukuki sürecin işleyişi tartışılarak aktarımını içerir.

Dersin Ön Koşulu

--

Kaynaklar

Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar

Notlar

Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fail açısından Ruh Sağlığı ve Hastalıklarının semptomlarını bilme ve ruhsal hastalıkların bireylerin hukuki sorumluluğuna etkisini değerlendirir.
ÖÇ02 Fail açısından Ruh Sağlığı ve Hastalıklarının semptomlarını bilme ve ruhsal hastalıkların bireylerin ceza sorumluluğuna etkisini değerlendirir.
ÖÇ03 Mağdurdaki ruhsal hastalığının varlığının hukuki sürece yani failin yargılama sürecine etkisini bilir.
ÖÇ04 Bireydeki bir ruhsal hastalığın varlığının Adli bir olaya etkisini bilir.
ÖÇ05 Hastalardaki (mağdur/Fail) tedavi sürecine yönlendirilmesini ve tedavi süreci bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. 1
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ruhsal Bozukluklarda Gözlem ve öykü alma, ruhsal muayene (genel görünüm, konuşma, bilişsel, düşünce, duygudurum-duygulanım, motor süreci vs.) I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Ruhsal Bozukluklarda Gözlem ve öykü alma, ruhsal muayene (genel görünüm, konuşma, bilişsel, düşünce, duygudurum-duygulanım, motor süreci vs.) II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Mağdur/Fail-Görüşmeci ilişkileri ve görüşme ilkeleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ruhsal bozukluklarda tanı ve sınıflama (ICD-10, DSM-IV-V), Ruhsal Bozukluklarda Adli Tıp ve Hukuki Uygulama Süreci Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Şizofreni Spektrumu ve Diğer Psikotik bozukluklar, olgu tartışması ve hukuki/ceza ehliyeti uygulama süreci I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Şizofreni Spektrumu ve Diğer Psikotik bozukluklar, olgu tartışması ve hukuki/ceza ehliyeti uygulama süreci II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Bipolar ve İlişkili Bozukluklar, Adli Olgu Tartışması ve hukuki/ceza ehliyeti uygulama süreci I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bipolar ve İlişkili Bozukluklar, Adli Olgu Tartışması ve hukuki/ceza ehliyeti uygulama süreci II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Zihinsel Özür, Adli Olgu Tartışması ve Hukuki Uygulama süreci, Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Kişilik Bozuklukları, Adli Olgu Tartışması ve hukuki/ceza ehliyeti uygulama süreci, Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Alkol/Madde Kullanım Bozuklukları, Adli Olgu Tartışması ve hukuki/ceza ehliyeti uygulama süreci, Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yıkıcı/Dürtü Kontrolü Bozuklukları, Adli Olgu Tartışması ve hukuki/ceza ehliyeti uygulama süreci, Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Adli Olgu Tartışması ve Hukuki Uygulama süreci, Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dersin değerlendirmesi Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.06.2024 11:58