Genel Bilgi
Kod | ABL003 |
Ad | Çevre Toksikoloji Analizleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Göksun DEMİREL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Göksun DEMİREL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencinin, çevre sağlığı temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını ve her türlü yerleşim yerinde toplum ve çevre sağlığını korumak için alınması gereken tedbirler, çevre sağlığına yönelik mesleğe ilişkin yasal düzenlemeler, çevre kirliliğinin neden olduğu sağlık problemlerini ve alınması gereken tedbirler konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders ülkemizde çevre sorunları ve bu çevre sorunlarının insan hayvan ve bitkiler üzerindeki etkisini irdeler. İnsan ekolojisi; içme ve kullanma suları; kirlenme ve atıklar; gürültü kirliliği; hava kirliliği; toprak kirliliği; radyasyon kirliliği; besin sanitasyonu; gayri sıhhi kuruluşlar; çevresel etki değerlendirmesi; çevre sağlığı ile ilgili mevzuat gibi konuları ele alır.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Güler Ç. Vaizoğlu S. Çevre sağlığıİçinde:Editörler: Güler Ç. Akın L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi yayınları, 2012 Çepel N. Ekolojik Sorunlar ve çözümleri, TÜBİTAK, Ankara, 2003. Kışlalıoğlu M, Berkes.F. Çevre ve Ekoloji,Remzi Kitabevi, 2003, Ansiklopedik çevre sözlüğü, Türkiye Çevre Vakfı yayını, 2001 Keleş R. Hamamcı C. Çevrebilim 4. basım,İmge Kitabevi,, 2002
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre sağlığı temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur ve her türlü yerleşim yerinde toplum ve çevre sağlığını korumak için alınması gereken tedbirleri bilir |
ÖÇ02 | Ekosistem konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Çevresel toksikoloji hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Kanserojen maddeleri tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre toksikolojisinin önemi | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hava kirliliği | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Toprak ve su kirliliği | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Pestisitler | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İnsektisitler | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Herbisitler | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Rodentisitler | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fungisitler | Ders notları okunur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Fumigantlar ve böcek uzaklaştırıcılar | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çevrede bulunan doğal toksik maddeler | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Endokrin Bozucular I | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Endokrin Bozucular II | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hayvansal kaynaklı zehirler | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bitkisel kaynaklı zehirler | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,72 | ||
AKTS | 3 AKTS |